آفتاب

دیدار رئیس جمهور و رئیس پارلمان عراق برای تحقق "آشتی ملی فراگیر"

دیدار رئیس جمهور و رئیس پارلمان عراق برای تحقق "آشتی ملی فراگیر"

رئیس‌جمهوری و رئیس پارلمان عراق با برگزاری دیداری در بغداد طرح مشترک "آشتی ملی فراگیر در عراق" را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، دفتر سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فواد معصوم، رئیس‌جمهوری این کشور در دیدار با رئیس پارلمان درخصوص مهمترین رخدادهای عراق و تحولات اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم همکاری میان ریاست جمهوری و ریاست پارلمان برای تسهیل روند قانون‌گذاری‌ها تاکید کردند.

در همین خصوص، خالد شوانی، سخنگوی ریاست‌جمهوری عراق در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: معصوم و جبوری درخصوص مساله آشتی ملی گفت‌وگو کردند به ویژه اینکه اندیشه‌های نزدیک به هم از سوی این دو مقام در این زمینه مطرح شده بود و این اندیشه‌ها باید به طرحی برای همکاری مشترک تبدیل شود.

شوانی افزود: هر دو طرف بر سر این امر توافق کردند که زمان آن فرا رسیده است آشتی ملی از مرحله شعار به طرح کاملی تبدیل شود که شامل تمامی جوانب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی شود تا از این طریق همزیستی مسالمت‌آمیز میان اقشار مختلف عراق تقویت شود که این امر ایجاب می‌کند به همگان روی باز نشان داده شود.

در همین حال، عدنان الدنبوس، از اعضای پارلمان عراق از ائتلاف الوطنیه که ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهوری عراق در امور آشتی ملی ریاست آن را برعهده دارد، گفت: طرح آشتی ملی علاوی با طرح‌های پیشین که مطرح شد و به نتیجه شایان ذکری دست نیافت، فرق می‌کند چراکه این طرح دارای بعد عملی قابل اجرا است.

انتهای پیام

کد N675365

وبگردی