آفتاب
افخم در نشست خبری:

روسیه می‌تواند نقش موثرتری برای رسیدن به توافق عادلانه ایفا کند

روسیه می‌تواند نقش موثرتری برای رسیدن به توافق عادلانه ایفا کند

ما با روسیه به عنوان یک کشور بزرگ همسایه روابط خوبی داریم و با این کشور مشورت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواهیم داشت و همچنین در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز مشورت‌های ایران و روسیه از قبل صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم روسیه می‌تواند نقش موثرتری در مذاکرات برای رسیدن به توافقی عادلانه ایفا کند،این مشورت‌ها میان دو کشور مهم و البته امری عادی است و در مجموع گفت‌وگوهای خوبی میان دو کشور برقرار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص سفر محمدجواد ظریف به ژنو و برنامه سفر وی گفت: امروز آقای ظریف دیداری با وزیر امورخارجه آمریکا در ژنو دارد. مذاکراات ایران و آمریکا پیرامون آخرین اخبار و مسائل مذاکراتی و مشورت با تیم‌هاست.

وی ادامه داد: تا هنگامی که آقای ظریف در ژنو هستند، ایشان متناسب با شرایط با سایر اعضای 1+5 نیز رایزنی‌هایی خواهند داشت که ما آنها را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا آقای ظریف به دیگر کشورهای اروپایی سفر خواهد داشت، گفت: قرار است ایشان به سایر کشورها نیز سفر داشته باشند.

افخم درباره نقش روسیه در مذاکرات هسته‌ای و همراهی‌اش با مواضع ایران تصریح کرد: ما با روسیه به عنوان یک کشور بزرگ همسایه روابط خوبی داریم و با این کشور مشورت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواهیم داشت و همچنین در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز مشورت‌های ایران و روسیه از قبل صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با یادآوری اینکه مذاکرات ایران و روسیه عرصه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در عرصه هسته‌ای نیز مشورت‌های مستمر و منظمی میان دو کشور در سطوح مختلف برقرار بوده است و اخیرا نیز آقای سرگئی ریابکف نیز به تهران سفری داشته‌اند و آخرین مشورت‌ها و تبادل نظرها در این باره صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ما فکر می‌کنیم روسیه می‌تواند نقش موثرتری در مذاکرات برای رسیدن به توافقی عادلانه ایفا کند، ابراز داشت: این مشورت‌ها میان دو کشور مهم و البته امری عادی است و در مجموع گفت‌وگوهای خوبی میان دو کشور برقرار است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره تهدید کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشورمان یادآور شد: ما در مورد تصمیمات و گفته‌هایی که از سوی برخی از افراد کنگره زده شد، شاهد بودیم که مسئولان آمریکایی نیز نسبت به آن موضع‌گیری کردند که استفاده از ابزار فرسوده تحریم توسط کنگره ابزار اشتباهی است که ناکارآمدی آن برای جهانیان اثبات شده و ملت ایران هم بدون توجه به آن توانسته است برنامه‌ها و چشم‌اندازهایش را جلو ببرد.

افخم با تاکید بر اینکه تحریم‌ها از منظر ایران ابزاری غیرمشروع، ظالمانه و سیاسی است، عنوان کرد: ما استفاده از این ابزار فرسوده را محکوم می‌کنیم و مبنای ما اقتصاد مقاومتی و گسترش روابط منطقه‌ای است و امیدواریم که نگاه واقع‌بینانه در میان مسئولان آمریکایی حاکم شود؛ چراکه تکرار اشتباهات گذشته به نفع آنها نیست.

 

کد N675104

وبگردی