آفتاب

آمریکا باقیمانده ارتباط مالی کره شمالی با جهان خارج را نیز تحریم می‌کند

آمریکا باقیمانده ارتباط مالی کره شمالی با جهان خارج را نیز تحریم می‌کند

یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن قصد دارد به دلیل حملات سایبری اخیر به شرکت سونی پیکچرز به منظور قطع روابط باقیمانده پیونگ یانگ با سیستم‌های بین‌المللی مالی، تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، دانیل گلیسر، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مالی تروریست‌ها در این باره گفت، تحریم‌های پیشین صدها بانک از جمله بزرگترین بانک چین را از همکاری تجاری با کره شمالی منع کرده است.

وی افزود، تحریم‌های جدید که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در دوم ژانویه از آن‌ها نام برد با هدف قطع ارتباط سایر موسسات مالی با کره شمالی اعمال خواهند شد.

گلیسر در ادامه اظهاراتش متذکر شد: ما می‌توانیم هر اداره دولتی در کره شمالی را مورد هدف خود قرار دهیم. می‌توانیم این تحریم‌ها را با احترام به تمام افراد و و واحدهایی که به پیونگ یانگ خدمات و یا کالا ارائه می‌دهند، اعمال کنیم.

در همین حال اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اجرای کامل تحریم‌های جدید را خواستار شد.

وی همچنین عنوان کرد، امیدوار است لایحه دو حزبی که طبق آن "کره شمالی یکی از نگرانی‌های مهم در پول شویی" نام می‌گیرد، توسط سنا در سال جاری تصویب شود.

با این حال معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل، طی کنفرانسی خبری در نیویورک مجددا بر مواضع کشورش مبنی بر عدم ارتباط پیونگ یانگ در حمله سایبری به شرکت سونی تاکید کرد و از ایالات متحده خواست تا برای ادعاهایش شواهدی ارائه کند.

تحریم‌های بین‌المللی طولانی مدت علیه کره شمالی با هدف مجبور کردن این کشور به توقف برنامه‌های ساخت سلاح هسته‌ای بوده اما مساله این است که با وجود کاهش سرعت اجرای این برنامه، هنوز متوقف نشده است.

انتهای پیام

کد N674874

وبگردی