آفتاب

راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی فولکلور ایران

راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی فولکلور ایران

سایت تخصصی اطلاع‌رسانی و پژوهشی فولکلور ایران راه‌اندازی شد.

سایت تخصصی اطلاع‌رسانی و پژوهشی فولکلور ایران راه‌اندازی شد.

مصطفی خلعتبری لیماکی، نویسنده و پژوهشگر و طراح این سایت، به خبرنگار ایسنا گفت: هدف از ایجاد این سایت تخصصی ایجاد مکانی برای تدوین پژوهش‌ها و تجمیع اطلاعات تخصصی در حوزه فرهنگ عامه مردم ایران است.

او افزود: ما در فرهنگ عامه ایرانیان با همکاران معدودی کار می‌کنیم. بحث تحقیق در حوزه آثار فولکلوریک در جامعه ما از هیچ حمایتی برخوردار نیست و حتی آقای وکیلیان که در فرهنگ عامه مردم کار می‌کند، به صورت دلی به این کار اشتغال دارد. امیدوارم با راه‌اندازی این سایت محلی برای تجمیع و تبادل اطلاعات علاقه‌مندان به فرهنگ عامه به‌وجود آید.

در بخشی از این سایت به آدرس www.persianfolklore.ir آمده است: «پایگاه اطلاع‌رسانی و پژوهش فولکلور ایران نخستین سایت تحلیلی – پژوهشی در زمینه فرهنگ مردم ایران است که به عنوان یک رسانه فرهنگی بی‌طرف و با احترام به همه سلایق فکری، به هیچ جریان فکری، اجتماعی و سیاسی وابستگی ندارد و مهم‌ترین شعار آن بی‌طرفی و اصالت همراه با خردورزی است.

مهم‌ترین شاخص این پایگاه اطلاع‌رسانی، تحلیل و بررسی مسائل مربوط به حوزه فولکلور ایران و کشورهای حوزه فرهنگی ایران است و اطلاع‌رسانی اخبار مربوط به این دو حوزه در اولویت دوم ما قرار دارد. بدیهی است که انتقادات و پیشنهادات شما خوبان چراغ راه ما خواهد بود و ما از هرگونه انتقاد و پیشنهاد به نحو احسن استقبال خواهیم کرد.

تعداد نویسندگان این پایگاه نامحدود است چرا که ما معتقدیم هر کسی که کمی خلاقیت داشته باشد می‌تواند یک نویسنده خوب باشد، لذا از شما خوبان که به مخابره وقایع فرهنگی علاقه دارید تقاضا می‌کنیم اخبار، گزارش، گفت‌وگو، یادداشت و سایر موضوعات مرتبط را در حوزه فولکلور و حوزه‌های مربوطه از شهرستان و محل زندگی خود از طریق رایانامه [email protected] برای ما ارسال کنید که در صورت تایید مطالب، با نام شما منتشر خواهد شد.

دکتر مصطفی خلعتبری به تازگی کتاب «آیین‌های باران‌خواهی و آفتاب‌خواهی در فرهنگ مردم ایران» را نوشته که قرار است توسط انتشارت طهوری وارد بازار شود.

او گفت: این کار مجموعه‌ای از آیین‌هایی است که مردم سراسر ایران در زمینه‌ آیین‌های باران‌خواهی و آفتاب‌خواهی انجام می‌دادند و منبع پژوهشی من گنجینه فرهنگ مردم بوده و تلاش کرده‌ام با رویکرد تحلیلی به این موضوع بپردازم.

انتهای پیام

کد N674829

وبگردی