آفتاب

رییس جمهور: مناطق اطراف نیروگاه بوشهر هیچ مشکل حفاظتی ندارند

رییس جمهور: مناطق اطراف نیروگاه بوشهر هیچ مشکل حفاظتی ندارند

رییس‌جمهور تصریح کرد که هیچ مشکلی از نظر حفاظت برای مردمی که در کنار نیروگاه بوشهر زندگی می‌کنند، وجود ندارد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری که صبح امروز در پایان سفر استانی به بوشهر برگزارشد، با اشاره به جزییات این سفر اظهار کرد: من از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم از همه شهرستان های استان بوشهر بازدید کنم، اما در عین حال اعلام می‌کنم که در هر کدام از شهرستان‌ها، یکی از وزرا یا معاونان رئیس جمهور حاضر شدند و از نزدیک به حرف‌های مردم گوش دادند و آنها مسائل مورد نظر را برای مسئولان بیان کردند و در پایان سفرهای خود نیز این نمایندگان دولت گزارشی مکتوب به من ارائه دادند.




[p]وی با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های بوشهر خاطر نشان کرد:‌ استان بوشهر جزء استان‌هایی است که استعدادهای زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد.استان بوشهر استانی مرزی است که باید ما از مرزبانی این کشور تشکر کنیم؛ چرا که آنان از دوره‌های گذشته در برابر استعمار جهانی ایستادگی کردند و امروز نیز مرزبان مرزهای ما هستند.




روحانی با اشاره به ساحلی بودن استان بوشهر اظهار کرد: بوشهر استانی ساحلی است که می‌تواند با همسایگان جنوبی خود رابطه خوبی در سیاحت ، علم و فرهنگ برقرار کند.




رئیس جمهور با تاکید بر این که سیاست دولت یازدهم تعامل سازنده با جهان به ویژه همسایگان جنوبی خلیج فارس است گفت: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز با همسایگان جنوبی خلیج فارس روابط خوبی داشته است؛ چراکه ریشه فرهنگی منطقه ما یکی و همه ما افتخار داریم که دینمان اسلام است و راه و رسم پیامبر اسلام (ص) را در پیش می‌گیریم.




وی با بیان این که ان‌شاء الله استان بوشهر بتواند با همسایگان جنوبی خود رابطه‌ای فعال‌تر از قبل داشته باشد، ادامه داد: در جریان این سفر ما بخشی از مصوباتی را که در تهران مورد ارزیابی و بررسی قرار دادیم را به اطلاع مردم رسانیم.




وی با اشاره به طرح‌های پیش بینی شده برای استان بوشهر خاطر نشان کرد:‌ یکیاز مطالبات مردم استان بوشهر احداث راه خروجی جدید برای مردم این شهر بود که این طرح از سوی دولت بررسی و مورد تایید قرار گرفت.




وی با اشاره به تعیین 11 طرح اجرایی و عملیاتی از سوی دولت برای استان بوشهر گفت:یکی دیگر از نیازهای مردم بوشهر مساله پس ماندهای شهری و فاضلاب این استان بود که در دولت اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شد.




وی با اشاره به طرح احداث راه برازجان – گناوه و گناوه – دیلم گفت: اعتبارات لازم برای این طرح پیش بینی شده است و ان شاء الله این طرح در سال‌های 94 و 95 عملیاتی خواهد شد.




روحانی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تصریح کرد: اولین فاز این طرح ظرف 3 سال آینده اجرا می‌شد و ان شاء الله با اجرایی و عملیاتی شدن این طرح ان شاء الله ظرفیت‌های بندر بوشهر به دو برابر فعلی می‌رسد. همچنین با عملیاتی شدن این طرح صادرات و واردات بندربوشهر از 7 میلیون تن کالا در آینده به 15 میلیون تن خواهد رسید.




وی با بیان این‌که اجرایی شدن این طرح در مجموع تحول بسیار بزرگی در صادرات و واردات کالا در بوشهر ایجاد می‌کند اظهار کرد : یکی دیگر از تصمیماتی که دولت در مورد استان بوشهر اتخاذ کرد تصویب تبدیل بوشهر به منطقه آزاد بود. ما این طرح را در دولت تصویب کردیم و ان شاء الله نیز لایحه آن به زودی تقدیم مجلس می‌شود.



روحانی در این باره اضافه کرد: این طرح می‌تواند منشاء تحولات بزرگی برای سرمایه گذاری در استان باشد.



رئیس جمهور کشورمان در ادامه با اشاره به تصمیمات دولت در بخش صنعت استان بوشهر گفت: تلاش دولت بر این است که بتوانیم سرمایه در گردش صنعت را فراهم کنیم و برخی از طرح‌های نیمه تمام این بخش را تا پایان دولت یازدهم تکمیل نماییم.



روحانی در ادامه با اشاره به امکانات نیروگاهی استانی بوشهر تصریح کرد: امروز در بوشهر یک واحد نیروگاه برقی اتمی فعال است که ان شاء الله در کنار این واحد دو واحد نیروگاهی دیگر احداث می‌شود.




وی با بیان این‌که مقدمات احداث واحدهای نیروگاهی جدید انجام گرفته است گفت: تفاهم نامه‌های لازم در این باره با کشور سازنده به امضاء رسیده است و ما امیدواریم این طرح بتواند منشاء تحولات بزرگی برای استان باشد.



رئیس جمهور کشورمان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر استعداد بسیاری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد. در همین راستا نیز یکی دیگر از طرح‌هایی که دولت یازدهم برای استان بوشهر در نظر گرفته است تاسیس دو دهکده توریستی در استان ساحلی است.



روحانی خاطر نشان کرد: در مجموع 11 پروژه در سال‌های 94 و 95 با اعتباری 603 میلیارد تومان برای استان بوشهر پیش بینی شده است.



به گزارش ایسنا، رئیس جمهور کشورمان در ادامه نشست خبری با رسانه‌های استانی بوشهر در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد تدبیر دولت برای برطرف کردن مشکلات مردم در زمینه اشتغال و همچنین توسعه استان گفت: استان بوشهر استانی است که به زودی در آن دو نیروگاه اتمی دیگر نیز آغاز به کار می‌کند. در همین راستا اداره این تاسیسات نیازمند جذب نیروی کار است که من از مسئولان می‌خواهم که تا جایی که امکان دارد از نیروهای بومی استان برای اداره تجهیزات استان استفاده کنند.



روحانی همچنین با بیان این که کار اصلی برای اقتصاد و اشتغال کشور باید در بخش‌های غیر دولتی برطرف شود، تصریح کرد: دولت باید زیر ساخت‌ها را مهیا کند و بانک‌ها را تجهیز کند و تسهیلات را در اختیار آنها قرار دهد و مردم وارد کار شوند و اقدام به کارآفرینی کنند.




روحانی با اشاره به حضور کارآفرینان وسرمایه گذاران داخلی و خارجی در جلسه‌ی دیروز توسعه وسرمایه گذاران استان اظهار کرد:‌ امیدوارم این سفر آغازی برای تحرک در توسعه استان وسرمایه گذاری در این استان باشد. ان شاء الله طرح‌هایی را نیز که قول داده‌ایم عملیاتی و اجرایی شود.




روحانی اضافه کرد: در این راستان نیز صدا و سیما نیز باید کمک کند تا مردم هم واقعیت‌ها را ببینند.




براساس این گزارش در ادامه نشست خبری رئیس جمهور یکی از خبرنگاران پرسشی در مورد وجود تناقض میان پایتخت انرژی بودن و محروم بودن استان بوشهر و همچنین عدم استفاده از نیروها و ظرفیت‌های استانی بوشهر در اداره کشور مطرح کرد که در پاسخ روحانی خاطر نشان کرد:‌استان بوشهر همه استعدادهای لازم برای پیشرفت و توسعه را دارد .این استان دارای سواحل وسیع و همچنین غنی‌ترین منابع گازی ونفتی است و لیاقت همه چیز را دارد و توان رسیدن به بالاترین رده‌های توسعه را نیز داراست. و این موضوع باید به دست نخبگان این استان صورت بگیرد.




روحانی با بیان این‌که هیچگاه در هیات دولت و مناصب دیگر بحث نمی‌کنیم که وزیر و یا مسئولی اهل کجاست گفت: برای دولت هیچ تفاوتی وجود ندارد که مسئولی که خدمت می‌کند اهل کدام استان است ؛ چراکه ما همگی یک ایران داریم و به همه ملت ایران عشق می‌ورزیم.




روحانی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاری که به مشکلات آبی استان اشاره کرد یادآورشد: در استان بوشهر ده‌ها پروژه‌ی نیمه تمام وجود دارد که به طور معمول اعتبارات مورد نیاز آن در بودجه‌های سنواتی دیده می‌شود. ما نیز در دولت همه‌ی طرح‌های که در ردیف‌های بودجه وجود دارد را دنبال خواهیم کرد.



روحانی افزود: آن دسته از پروژه‌هایی که ما در سفرهای استانی از آنها نام می‌بریم و بر آنها تاکید می‌کنیم پروژه‌هایی هستند که دولت یازدهم قول انجام آن را می دهد.



روحانی با اشاره به مشکلات آبی استان بوشهر خاطر نشان کرد: احداث سد آب و همچنین راه آهن و اتصال آن به شیراز از جمله مواردی نیست که دولت بخواهد از آنها غافل باشد، اما ما در دولت یازدهم بنا بر این است که هر آنچه که می‌توانیم در دوران این دولت انجام دهیم را انجام دهیم.



روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در مورد لزوم حمایت از جامعه ورزش با بیان این که احداث استادیوم 25 هزار نفری بوشهر یکی از پروژه‌های مورد نظر دولت برای استان بوشهر است گفت: ورزش جزء مواردی است که باید به بخش غیر دولتی واگذار شود و خوشبختانه ما امروز مشاهده می‌کنیم که این موضوع در حال وقوع است.



در ادامه یکی از خبرنگاران با اشاره به وضعیت 2 روستای مجاور نیروگاه اتمی بوشهر و مشخص نبودن وضعیت این روستا‌ها عنوان کرد که معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در بازدیدی که ازاین دو روستا داشتند اعلام کردند که تعیین تکلیف این روستاها با شورای امنیت ملی است، آیا شما به عنوان رئیس شورای امنیت ملی می‌توانید خبر خوشی برای 40 سال بلاتکلیفی این منطقه داشته باشید که در پاسخ رئیس جمهور با بیان این که این روستاها مشکل بلاتکلیفی دارند ، تصریح کرد: در جلسه‌ای که قبل از حضور در استان بوشهر برگزار شد به وزیر کشور دستور پیگیری این موضوع را دادم تا این موضوع از بلاتکلیفی به تکلیف برسد.



روحانی همچنین با بیان این که مناطق اطراف نیروگاه بوشهر هیچ مشکل حفاظتی ندارند گفت: هیچ مشکلی از نظر حفاظت برای مردمی که در کنار این نیروگاه زندگی می‌کنند، وجود ندارد؛ چراکه نیروگاه بوشهر در حداکثر ایمنی قرار دارد و به طور منظم نیز تحت نظر آژانس بین‌المللی است. ان شاءالله که وزیر کشور و استاندار بوشهر این طرح را دنبال و به سرانجام خواهند رساند.



انتهای پیام



کد N674756

وبگردی