آفتاب

«تاریخ ادبیات ایران» در استانبول

«تاریخ ادبیات ایران» در استانبول

کتاب «تاریخ ادبیات ایران» در استانبول منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «تاریخ ادبیات ایران از آغاز تا غزنویان» تألیف «محمت آتالای»، از استادان ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، به زبان ترکی استانبولی در ترکیه منتشر شده است.

بخش اول این کتاب به تاریخ ادبی ایران در دوران مادها، پارس‌ها، هخامنشیان، اسکندر، سلوکیان، پارت‌ها و اشکانیان نگاهی دارد.

در بخش دوم نیز سیر ادبی تاریخ ایران در قبل از اسلام و مراحل تکاملی آن در دوران حکومت طاهریان، صفاریان و سامانیان مورد توجه قرار می‌گیرد.

این کتاب ادبی در قالب 280 صفحه توسط انتشارات «دماوند استانبول» و با حمایت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول به چاپ رسیده است.

همچنین بنا بر اعلام، کتاب نسخ خطی فارسی کتابخانه‌های مهم استانبول از جمله «راغب پاشا»، «حالت افندی»، «حکیم اوغلو» و «قاضی‌زاده محمد افندی» و جلد اول «آموزش زبان فارسی به فارسی‌آموزان ترک» پس از مدت‌ها تلاش وابستگی فرهنگی کشورمان در استانبول چاپ و چندی پیش راهی بازار کتاب شد.

از سوی دیگر با حمایت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول و تلاش گروه استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، کتاب دیگری با عنوان «تاریخ ادبیات ایران از آغاز تا روزگار ما» در قالب چهار یا پنج جلد در حال تألیف است که به زودی مراحل چاپ و نشر آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام

کد N674731

وبگردی