آفتاب
کریمی اصفهانی:

موضع محکم رئیس جمهور در مذاکرات هسته‌ای طرف مقابل را ناچار به تسلیم می‌کند

موضع محکم رئیس جمهور در مذاکرات هسته‌ای طرف مقابل را ناچار به تسلیم می‌کند

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار می‌گوید که اگر رئیس جمهور در قبال گروه 1+5 همین‌طور محکم بایستد، طرف مقابل چاره‌ای جز تسلیم نخواهد داشت.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره هشدار رئیس جمهور به گروه 1+5 برای سرعت بخشیدن به روند مذاکرات در سخنرانی اخیرش، اظهار کرد: این حرف آقای روحانی را به فال نیک می‌گیریم. صحبت آقای رئیس جمهور کاملاً درست است و او باید همین‌طور محکم بایستد و از طرف مقابل تقاضای سرعت عمل کند و اگر چنین اتفاقی بیفتد چاره‌ای جز تسلیم نخواهند داشت.

وی ادامه داد: کسانی که مذاکرات را به تأخیر می‌اندازند در تدارک توطئه‌ای جدید هستند، چون حرف منطقی و درست احتیاج به طولانی شدن ندارد. اگر طرف مقابل نخواهد سرعت داشته باشد و منطقی نباشد، ما هم چاره‌ای نخواهیم داشت جز این‌که راه دیگری در پیش بگیریم و قطعاً کسی که خسارت می‌بینید آنها هستند چون ما در طول سالیان مختلف مسائل گوناگونی را از سر گذرانده‌ایم و این مسأله را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

کریمی اصفهانی با بیان این‌که دست ما خالی نیست، یادآور شد: مقام معظم رهبری و بزرگان کشور بارها گفته‌اند که ما بر مبنای عزت و حکمت با همه دنیا صحبت می‌کنیم. دست ما خالی نیست چون متکی بر منطق و استدلالیم. زیاده‌خواه نیستیم و طمع تجاوز به کشوری را نداریم. لذا می‌توانیم به صورت منطقی صحبت‌هایمان را به طرف مقابل بگوییم.

این فعال سیاسی اصول‌گرا اضافه کرد: در مسأله هسته‌ای هم ما بر اساس یک مبنا که فتوای رهبر انقلاب است و این‌که داشتن سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم جلو می‌رویم اما طرف مقابل بی‌منطق است و با بهانه‌گیری مذاکرات را طولانی می‌کند. به همین دلیل از موضع رئیس جمهور درباره سرعت عمل در مذاکرات حمایت می‌کنیم و مطمئنیم اگر با این روش پیش برویم قطعاً موفق خواهیم شد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در پایان اظهار کرد: تجربه نشان داده که وقتی که ما بر موضع منطقی خود پافشاری می‌کنیم دشمن چاره‌ای جز تسلیم ندارد. البته مشروط بر این‌که بعضی مسائل داخلی به گونه‌ای مطرح نشود که دشمن را به طمع بیاندازد. مثلاً این‌که گفته می‌شود اگر مسأله هسته‌ای حل نشود آسمان به زمین می‌آید درست نیست؛ چرا که ما می‌توانیم مثل زمان جنگ که تسلیم نشدیم و با موضع خودمان جلو رفتیم امروز هم همان‌طور رفتار کنیم و قطعاً کسی که خسارت می‌بینید طرف مقابل خواهد بود.

انتهای پیام

کد N674621

وبگردی