آفتاب

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴: عصر بودجه نویسی نفتی پایان یافته است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴: عصر بودجه نویسی نفتی پایان یافته است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ مجلس می‌گوید، دولت نگرانی در رابطه با کسری بودجه در سال آینده ندارد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ مجلس می‌گوید، دولت نگرانی در رابطه با کسری بودجه در سال آینده ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، در حالی قیمت نفت در بازارهای جهانی وارد کانال ۴۰ دلاری شده است که فرآیند بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور در مجلس شورای اسلامی به روزهای داغ خود در کمیسیون تلفیق نزدیک می شود و گمانه زنی ها درباره احتمال اصلاح قیمت پیشنهادی دولت برای نفت افزایش یافته است. اما افت قیمت نفت در ماه‌های اخیر نگرانی کسری بودجه در سال جاری و همچنین سال آینده را در میان کارشناسان ایجاد کرده و بر همین اساس برخی چهره های اقتصادی بر این باورند که قیمت نفت در بودجه سال آینده باید از ۷۲ دلار تا مرز ۶۰ دلار کاهش یابد.

وی افزود: در همین رابطه موافقان کاهش قیمت نفت در بودجه سال آینده کل کشور معتقدند در صورتی که قیمت نفت در بودجه کاهش نیابد دولت برای جبران کسری بودجه در سال ۹۴ مجبور می شود از بودجه های عمرانی استفاده کند و این موضوع به سود اقتصاد کشور نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۴ مجلس در این رابطه گفت: ۶۶٫۷ درصد کل هزینه ها در بودجه مربوط به هزینه های جاری است که امکان صرفه جویی وجود دارد و در صورتی که کاهش قیمت نفت ادامه دار باشد دولت می تواند هزینه های خود را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه ها نیز می تواند بخشی از کسری بودجه ناشی از افت قیمت نفت را تامین کند.

جعفرزاده بیان کرد: البته ممکن است دولت در بخش های بودجه های عمرانی برداشت هایی داشته باشد که البته نمی تواند زیاد باشد و در مجموع تدابیر خوبی برای جبران این کسری بودجه احتمالی در دولت در نظر گرفته می شود.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ مجلس گفت: از نظر ما کاهش وابستگی به نفت کار بزرگ دولت است و اینکه بودجه سایر بخش ها کم شود ایرادی ندارد و معتقدیم امسال یک شوک کامل وارد می شود و وابستگی به نفت قطع می شود.

انتهای پیام

کد N674616

وبگردی