آفتاب

کمک 250 میلیون دلاری آمریکا به آوارگان پاکستانی

کمک 250 میلیون دلاری آمریکا به آوارگان پاکستانی

وزیر امور خارجه آمریکا که به اسلام‌آباد سفر کرده است، در دیدار با مشاور ارشد امور خارجی دولت پاکستان اعلام کرد که واشنگتن 250 میلیون دلار به آوارگان پاکستانی کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کری، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه سفرش به اسلام آباد با سرتاج عزیز، مشاور ارشد امور خارجه دولت پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار کری نسبت به پرداخت 250 میلیون دلار برای کمک به آوارگان پاکستانی که در اثر عملیات ضد طالبان در وزیرستان شمالی دچار مشکلات بسیاری شده‌اند، متعهد شد.

مقامات پاکستانی گفته اند، حدود یک میلیون تن در پی عملیات گسترده اخیر علیه طالبان در وزیرستان شمالی آواره شده اند.

سرتاج عزیز در این دیدار اعلام کرد که پاکستان به چیزی حدود 1/5 تا دو میلیارد دلار نیاز دارد تا به وضعیت آوارگان پاکستانی رسیدگی کند.

جان کری اعلام کرد که آمریکا نسبت به ادامه حمایت ها از تلاش های پاکستان برای مبارزه با تروریسم متعهد است و در این راستا 250 میلیون دلار کمک مالی ارائه می‌کند. وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که مذاکرات در این زمینه درصورت نیاز ادامه خواهد داشت.

جان کری و سرتاج عزیز در دیدار خود به بازبینی نتایج حاصل از عملیات اخیر پرداختند و تلاش های پاکستان برای داشتن حکومتی قوی تر و کمک به آوارگان را مورد بررسی قرار دادند.

جان کری از جان‌فشانی‌های نیروهای ارتش پاکستان و غیرنظامیان این کشور در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تقدیر کرد.

انتهای پیام

کد N674529

وبگردی