آفتاب

رئیس جمهوری اندونزی خواهان تسریع اصلاحات اقتصادی شد

رئیس جمهوری اندونزی خواهان تسریع اصلاحات اقتصادی شد

رئیس جمهوری اندونزی وعده داد تا به اصلاحات اقتصادی خود که گفته می‌شود تاکنون نتایجی فراتر از انتظار داشته‌ با سرعت بیشتری ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنشنال بیزینس تایمز، جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی در مصاحبه‌ای اظهار داشت: من امیدوارم آنچه را که تاکنون به دست آورده‌ایم نشان داده باشد که ما واقعا در زمینه اصلاحات اقتصادی جدی هستیم.

این در حالی است که در سه ماهه نخست ریاست جمهوری ویدودو وی اقدام به از بین بردن 18 میلیارد دلار یارانه اسراف شدنی سوخت کرده و اقدامات مخالفان سیاسی خود در پارلمان را نیز خنثی کرده است.

رئیس جمهوری اندونزی که در سطح بین‌المللی با نام مستعار جوکووینز معروف است اظهار کرد که قصد دارد با استفاده از یارانه حذف شده سوخت میلیاردها دلار را صرف سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشورش کرده و به دنبال اصلاح تمام عیار بخش هوانوردی به دلیل سقوط هواپیمای مسافربری ایرآسیا خواهد بود.

رئیس جمهوری اندونزی در اظهارنظر درباره حملات تروریستی پاریس نیز گفت که باید نسبت به مسائل مذهبی احترامی دو جانبه وجود داشته باشد.

وی گفت که با وجود آنکه کاملا خشونت را محکوم می‌کند اما نویسندگان نباید به تسمخر و یا توهین به پیروان مذاهب دیگر بپردازند.

ویدودو همچنین درباره این مساله که چند صد افراط‌گر اندونزیایی برای گروه‌های افراط گر در سوریه و عراق می‌جنگند گفت که از پلیس این کشور خواسته تا نظارت‌های خود را بیشتر کرده و برخورد امنیتی را با رویکرد مذهبی و فرهنگی در مبارزه با تروریسم ترکیب کنند.

جوکو ویدودو نخستین تاجری است که رهبری اندونزی را به عنوان نخستین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا بر عهده گرفته است.

او ماه ژوئیه پس از دادن وعده رشد اقتصادی، مبارزه با فقر و حذف یارانه سوخت به ریاست جمهوری انتخاب شد.

انتهای پیام

کد N674527

وبگردی