آفتاب
با سخنرانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی

شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار می‌شود

شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار می‌شود

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه از برگزاری شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در دوم بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی، در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم حجت‌الاسلام سیدعلی عماد و جمعی از اعضای برگزار کننده کتاب سال حوزه در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، با بیان این‌که نسبت به سه دهه‌ گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: هنوز با توجه به نیازهای جامعه با کمبودهای مواجه هستیم.

وی افزود: با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم و برای رفع این نیازها، برنامه‌های مختلفی در حال انجام است؛ ما بر اساس نیازسنجی و اولویت‌ بندی، کارها خود را ادامه می‌دهیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که به دنبال طراحی نقشه علمی جامع برای حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: برای تدوین این سند باید از رهنمودهای مراجع تقلید بهره حداکثری برد.

وی ادامه داد: ما به دنبال آموزش اساتید و طلاب در عرصه پژوهش هستیم، چرا که آموزش پیش نیاز پژوهش است؛ از این‌رو جشنواره علامه حلی طراحی شده که امسال هفتمین دوره آن برگزار می‌شود.

عماد با بیان این‌که امسال 9 هزار اثر از طلاب زیر 31 سال به جشنواره علامه حلی ارسال شده است، بیان کرد: در هر سال قریب به هزار نشست در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود که حداقل 300 عدد از این نشست‌ها بسیار مفید بوده و مطالب آن چاپ می‌شود.

وی تصریح کرد: ما اکنون 120 نشریه داریم که طلاب در 50 نشریه دیگر نیز در حال فعالیت هستند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان کرد: تاکنون به دبیرخانه کتاب سال حوزه 855 عنوان کتاب در 1100 جلد کتاب رسیده است و در ارزیابی نخست 36 اثر کاندیدا شدند که براساس اعلام داوران 7 اثر رتبه نخست، 12 اثر شایسته تقدیر و 17 اثر شایسته تحسین شدند.

عماد گفت: از این تعداد آثار ارسالی 95 اثر مربوط به غیر ایرانی‌ها، 93 اثر عربی، 4 اثر انگلیسی، 3 اثر زبان‌ها دیگر،‌780 عنوان در قالب کتاب و ‌78 عنوان به صورت پایان نامه است.

انتهای پیام

کد N674503

وبگردی