آفتاب

درگیری سنگین در اطراف فرودگاه دونتسک/11 کشته در حمله به اتوبوس

درگیری سنگین در اطراف فرودگاه دونتسک/11 کشته در حمله به اتوبوس

پس از گذشت یک روز از مذاکرات صلح اوکراین در برلین، درگیری ها در شرق این کشور از سر گرفته شد بطوری که در حمله به یک اتوبوس دست کم 11 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در این درگیری ها که از روز گذشته آغاز شد یک اتوبوس در شرق اوکراین تحت حملات سنگین قرار گرفت که در نتیجه آن 11 نفر کشته شدند. 

شدیدترین درگیری ها در اطراف فرودگاه بین المللی شهر دونتسک رخ داده که همچنان در جربان است.

این درگیری ها پس از آن آغاز شد که مذاکرات وزیران خارجه روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان برای آماده سازی مقدمات نشست رهبران این چهار کشور در قزاقستان شکست خورد. 

در همین رابطه روز گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: گفتگو درباره بحران اوکرین فقط زمانی که هر دو طرف اقدام به برقراری آتش بس در شرق اوکرین کرده و راهی برای پیاده سازی طرح صلح پیدا کنند پیشرفت خواهد داشت. 

به گفته لاوروف، همه طرف های حاضر در نشست برلین با این امر موافق بودند که فقط برقراری آتش بس می تواند موجب تسهیل دیدار رهبران کشورهای آلمان، روسیه، اوکراین و فرانسه در پایتخت قزاقستان شود. 

لاوروف در ادامه به وجود ناظری قوی برای نظارت بر آتش بس در شرق اوکراین مورد تاکید قرار داد و لزوم برگزاری نشست جدید گروه موسوم به تماس (روسیه، شورای امنیت و همکاری های اروپا، اوکراین و جدائی طلبان شرق اوکراین) را یادآور شد. 

با وجود تلاش های انجام گرفته برای بازگشت آرامش به شرق اوکراین این مناطق همچنان صحنه درگیری میان نیروهای دولتی و جدائی طلبان است در همین رابطه سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی از افزایش شمار قربانیان درگیری های شرق اوکراین به چهار هزار ۸۰۸ نفر و آواره شدن بیش از یک میلیون نفر دیگر بواسطه این درگیری ها خبر داد.

بر اساس اعلام سازمان ملل در نتیجه درگیری های شرق اوکراین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند. بر همین اساس فقط از تاریخ ۲۷ دسامبر تا ۹ ژانویه ۵۹۳ هزار و ۶۲۲ نفر از ساکنان شرق اوکراین بواسطه درگیری ها مجبور به مهاجرت به کشورهای همسایه شده اند. 

کد N674400

وبگردی