آفتاب
روحانی:

برای توسعه و پیشرفت باید تحریم ها را بشکنیم/ به آینده امیداوریم

برای توسعه و پیشرفت باید تحریم ها را بشکنیم/ به آینده امیداوریم

بوشهر - رئیس جمهور گفت: برای توسعه و پیشرفت باید تحریم ها را بشکنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی سه شنبه شب در دیدار با علما، ایثارگران و نخبگان استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر در دوران دفاع مقدس به خوبی از ایران اسلامی دفاع کرد و با وجود اینکه به تعداد روزهای جنگ مورد حمله قرار گرفت وی صادرات نفت کشور متوقف نشد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با ایثار و نخبگی توانستیم بر مشکلات پیروز شویم، تصریح کرد: وقتی که ایثار و نخبگی با هم همراه می شود می توانیم بر مشکلات فائق شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه هم اکنون نیز نیازمند نخبگی و  ایثار هستیم، اذعان داشتیم، باید همه دست به دستی هم دهیم تا زمینه توسعه و پیشرفت استان بوشهر فراهم شود.

وی به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای استان بوشهر اشاره کرد و افزود: باید همه استعدادها را بالفعل کنیم و زمینه توسعه هر چه بیشتر را فراهم کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه باید با علم و دانش از زمین کم، محصول بیشتری برداشت کنیم، خاطرنشان ساخت:  استان بوشهر در زمینه کشاورزی و کشت گلخانه ای و پرورش میگو می تواند متحول شود.

وی با بیان اینکه بندرگاه بوشهر باید توسعه یابد، اذعان داشت: گردشگری نیز از ظرفیت های بسیار مهمی است که باید زمینه توسعه این بخش را فراهم کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید با هم متحد باشیم و دیگران را هم جذب کنیم، افزود: باید صحنه جهانی را قدم به قدم عوض کنیم که این کار با شعور و فکر و برنامه ریزی انجام می شود.

وی اضافه کرد: باید با هم باشیم و احزاب و جناح ها و تقارب آرا و همه اهل یک کشور هستیم و یک رهبر داریم و باید به فردا بیاندیشیم تا به توسعه برسیم.

روحانی گفت: دنیای امروز دنیای رقابت است و در میدان دو در حال حرکت هستیم و همه دارند می دوند و دیگران هم در حرکت هستند و باید تلاش کنیم تا پیشرفت سریعی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم در کشور پیشرفت کنیم و به جلو برویم باید تحریم ها را بشکنیم، تاکید کرد: باید از استقلال و حیثت کشور و از دستاوردها هم حفاظت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای موفقیت در سیاست خارجی به حمایت ایثارگران و نخبگان نیازمندیم، افزود: مذاکره با شش کشور و قدرت مذاکره کننده کار استانی نیست.

وی با بیان اینکه به آینده کاملا امیدوار هستیم، خاطرنشان ساخت: باید از فرصت های استان استفاده کنیم و زمینه را برای حضور بانوان نیز فراهم سازیم.

کد N674188

وبگردی