آفتاب

هشدار نیجریه درباره موج جدید ناآرامی ها در آستانه انتخابات

هشدار نیجریه درباره موج جدید ناآرامی ها در آستانه انتخابات

پلیس نیجریه درباره موج جدید ناآرامی ها در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه با اشاره به هشدار پلیس نیجریه درباره موج جدید ناآرامی ها در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری در 14 فوریه به درگیریها در منطقه جنوبی و مرکزی نیجریه اشاره کرد.

این رسانه غربی در ادامه به ادعای اصلی‌ ترین حزب اپوزیسیون نیجریه موسوم به "کنگره ترقی خواهان برای همه" برای ضرب و شتم حامیانش در ایالت جنوبی ریوز پرداخت.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به انفجار روز یکشنبه در دفتر حزب اپوزیسیون نیجریه در ایالت جنوبی ریوز و حمله افراد مسلح به چهار نفر از حامیان این حزب از بازداشت 13 مظنون در شهر یوس مرکز ایالت پلاتئو خبر داد.

افزایش ناآرامی ها در نیجریه درحالیست که سلیمان ابا بازرس کل پلیس این حملات را غیرقابل قبول و شنیع خوانده و بر محاکمه عاملان این حمله تاکید کرده است.

از سوی دیگر بوکوحرام با بکارگیری دختران جوان در انفجارهای انتحاری در پی تشدید حملات تروریستی در نیجریه است. در چند روز گذشته نیز بر اثر انفجار بمب در بازاری در شهر مایدوگوری واقع در شمال شرق نیجریه 20 نفر کشته و 18 فرد دیگر زخمی شدند.

رویترز نیز در این رابطه می نویسد انفجارهای انتحاری از سوی دختران جوان تاکتیک جدید بوکوحرام برای انجام حملات تروریستی در نیجریه است که در بخش شمالی این کشور تسلط داشته و باعث فرار ساکنان این منطقه با استفاده از بمب‌ گذاری‌ ها و حملات انتحاری شده اند.

کد N673646

وبگردی