آفتاب
قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفتگو با مهر:

«جبهه واحد اصلاحات» تقریبا شکل گرفت/نقش شورای مشورتی در تصمیم‌سازی

«جبهه واحد اصلاحات» تقریبا شکل گرفت/نقش شورای مشورتی در تصمیم‌سازی

حجت‌الاسلام منتجب‌نیا با بیان اینکه همه اصلاح‌طلبان برای وحدت و انسجام در انتخابات مجلس مصمم هستند گفت: پیشنهاد تشکیل جبهه واحد اصلاحات تا حد زیادی عملی شده است.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم قائم حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری نشست فصلی این حزب اظهار داشت: هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه این نشست در چه تاریخی برگزار شود گرفته نشده است اما قطعا قبل از عید این نشست را برگزار می کنیم.

وی افزود: مباحثی که در این نشست مطرح می شود گزارش‌هایی است که کمیته های حزب از اقداماتی که انجام داده اند و یا در دست اقدام دارند ارائه می دهند و در حالت کلی بحث‌های معمولی مرتبط با حزب در این نشست بحث می شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص پیشنهاد تشکیل «جبهه واحد اصلاحات» که چند ماه گذشته توسط وی ارائه شده بود گفت: جبهه واحد اصلاحات تقریبا تا حد زیادی عملی شده است و آن انسجام و وحدتی که بین بزرگان اصلاح‌طلب بوده تقویت شده و ارتباطات نیز در این راستا گسترش یافته است.

منتجب نیا تاکید کرد: شورای هماهنگی و شورای مشورتی آقای خاتمی در این راستا فعال شده‌اند و همه برای وحدت و انسجام مصمم هستند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که شورای مشورتی آقای خاتمی و شورای هماهنگی جبهه واحد اصلاحات چه جایگاهی برای تصمیم‌سازی در جریان اصلاحات دارد گفت: شورای هماهنگی و شورای مشورتی خاتمی عملا یک مسیر را طی می‌کنند اما شورای مشورتی بیشتر تئوری‌پردازی می‌کند و نظر می‌دهد و از طرفی کارهای اجرایی نیز برعهده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب تشکیل می دهند اظهار داشت: شاید بگوییم تا حد زیادی تصمیم‌سازی و مشورت‌دادن بر عهده شورای مشورتی خاتمی است ولی بالاخره دست احزاب هم در تصمیم‌گیری بسته نیست و شورای هماهنگی نیز با هماهنگی‌هایی که بعمل می‌آورد این تصمیمات را به اجرا درخواهد آورد.

کد N673584

وبگردی