آفتاب

مطالبات دیده‌ بان حقوق بشر از آمریکا/ اعدام هفت نفر در شهرهای پاکستان

مطالبات دیده‌ بان حقوق بشر از آمریکا/ اعدام هفت نفر در شهرهای پاکستان

مطالبات دیده‌ بان حقوق بشر از آمریکا و اعدام هفت فرد دیگر در شهرهای پاکستان از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، دیده‌ بان حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی از وضعیت پاکستان خواستار مذاکره جان کری وزیر خارجه آمریکا با رهبران این کشور درباره موضوع محاکمه غیرنظامیان در دادگاه نظامی شد.

در این بیانیه آمده است که اجرای حکم اعدام برخلاف قوانین بین‌ المللی است و به وجهه پاکستان لطمه می‌ زند و آمریکا نباید نسبت به این موضوع بی توجه باشد.

دیده‌ بان حقوق بشر همچنین حمله طالبان به پیشاور را توجیه پاکستان برای تدابیر ضد تروریستی شدید خواند و ضمن ابراز نگرانی درباره اجرای «قانون حفاظت از پاکستان» ادعا کرد که این قانون تنها باعث سرکوب بیشتر اعتراضات صلح آمیز، آزادی بیان، نقض استانداردهای بین‌ المللی و سرکوب معترضان می‌ شود.

این اظهارات درحالیست که رسانه ها از اعدام هفت فرد دیگر در شهرهای پاکستان به دلیل مشارکت در اقدامات تروریستی در پی لغو ممنوعیت اجرای حکم اعدام پس از کشته شدن 140 کودک و 10 کارمند در جریان حمله طالبان به مدرسه ای نظامی ارتش در پیشاور خبر دادند.

بر اساس این گزارش دو شبه‌ نظامی به نامهای «مشتاق احمد» و «نوازش علی» که به نقش داشتن در حمله به پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان در سال 2003 در فیصل آباد در ایالت پنجاب پاکستان متهم شده بودند، به اعدام محکوم شدند.

شینهوا همچنین از اعدام سه فرد دیگر در شوکور ایالت سند، ذولفقار علی در راولپندی و بهرام خان در کراچی خبر داد.

کد N673497

وبگردی