آفتاب

هشدار پلیس نیجریه درباره موج جدید خشونت‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری

هشدار پلیس نیجریه درباره موج جدید خشونت‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری

در پی انتشار گزارش‌هایی از درگیری‌ها در منطقه جنوبی و مرکزی نیجریه، رئیس پلیس این کشور درباره خشونت‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه آتی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون نیجریه موسوم به "کنگره ترقی خواهان برای همه" هفته گذشته مدعی شد که حامیانش در ایالت جنوبی ریوز در راه پیوستن به کارزار انتخابات ریاست جمهوری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

روز یکشنبه نیز انفجاری در دفتر حزب مذکور در شهر ابا اما در این ایالت رخ داد و در همین حال چهار تن از حامیان حزب مورد حمله افراد مسلح به چاقو قرار گرفتند. در همین حال 13 مظنون در شهر یوس، مرکز ایالت پلاتئو بازداشت شدند و این بازداشت‌ها پس از آن رخ داد که به اتوبوس‌های متعلق به کمپین گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه روز شنبه حمله شد. سلیمان ابا بازرس کل پلیس اعلام کرد: عاملان این حملات غیرقابل قبول و شنیع بدون مجازات نمی‌مانند و پلیس تمام تلاش خود را برای آوردن آن‌ها به پای میز محاکمه انجام خواهد داد. انتخابات ریاست‌جمهوری نیجریه در 14 فوریه میان جاناتان و فرمانده سابق ارتش به نام محمد و بوهاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N673393

وبگردی