آفتاب

روحانی /پایانی/:دولت منطقه آزاد تجاری بوشهر را تصویب کرده است

روحانی /پایانی/:دولت منطقه آزاد تجاری بوشهر را تصویب کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس‌جمهور در ادامه گفت: دولت منطقه آزاد تجاری بوشهر را به تصویب رسانده است.

وی اظهار کرد: ‌در این سفر تصمیم گرفته شد و دولت منطقه آزاد تجاری بوشهر را به تصویب رساند که به زودی لایحه آن تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد. منطقه آزاد تجاری بوشهر موجب رونق کل استان بوشهر می‌شود. همچنین بندرگاه این شهرستان که دروازه توسعه استان است با طرح‌هایی که دولت یازدهم دارد به دو برابر ظرفیت فعلی توسعه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: روزگاری بوشهر بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران بوده است. بوشهر باید با همت شما مردم به سابقه دیرین توسعه و تجارتش باز گردد و این دولت به عنوان خادم مردم ایران از جمله مردم استان بوشهر اعلام می‌کند که همه توان و امکان دولت در خدمت مردم و استان عزیز بوشهر خواهد بود.

ان‌شاءالله به حول قوه الهی در دولت یازدهم قدم‌هایی را برای توسعه این استان به کمک شما مردم و با همت همه مسئولان، کارگزاران، فرهیختگان و به ویژه جوانان این استان برخواهیم داشت.

رییس‌جمهور با بیان این‌که یکی از تصمیمات دولت در سفر به بوشهر، ایجاد جاده جدید خروجی برای شهر بوشهر خواهد بود، افزود: ان‌شاءالله مسیر و جاده خروجی دوم شهر بوشهر از سال آینده آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت و اوایل سال 96 این جاده را به اتمام برسانیم. این یکی از خواست‌های اصلی مردم بوشهر در نظرسنجی‌ها بود و در جلسه مشترک استاندار و وزرای دولت مطرح شد.

روحانی ادامه داد: تکمیل فاضلاب شهر بوشهر تصمیم دوم دولت است. می‌دانم این مساله سال‌هاست در دست اقدام است و در این شهر وجود دارد که بخش‌هایی از آن انجام شده و بخش‌هایی باقی مانده است. این طرح نیاز به اعتبار قابل ملاحظه‌ای دارد که در طول چهار سال به اتمام خواهد رسید و بخش اعظم آن در دولت یازدهم عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

رییس‌جمهور همچنین اضافه کرد: مساله بعدی جاده‌های استان بوشهر است که به دنبال تکمیل باند دوم جاده برازجان، گناوه و باند گناوه دیلم هستیم. وزارت نفت نیز پنج طرح برای این استان دارد که قول داده شده همه این پنج طرح در دولت یازدهم اجرایی و عملیاتی شود که امشب در شورای اداری استان تشریح خواهد شد.

وی با اشاره به صنعت در استان بوشهر، تاکید کرد: برای بخش صنعت استان و رونق در بخش صنعتی از طریق بانک مرکزی به بانک‌ها اعلام شده که 130 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و 330 میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌ها، تسهیلات را در بخش صنعتی استان قرار دهیم.

روحانی اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم برای توسعه استان بوشهر طرح گردشگری است که دو نقطه برای ساخت دهکده توریستی در استان در این سفر مصوب شده است. ان‌شاءالله دولت قدم‌های لازم برای زیرساخت اولیه بر می‌دارد و از همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری دعوت خواهد کرد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که در این سفر استانی مجموعا 11 پروژه مهم تصویب و اعلام می‌شود، اظهار کرد: این یازده پروژه با اعتبار 603 میلیارد تومان مورد تصویب دولت است که به تفصیل در شورای اداری امشب تشریح خواهد شد. ما در کنار مردم، جوانان، کارآفرینان، اندیشمندان، فرهیختگان، علما و کارگزاران بوشهر برای توسعه این استان عزیز از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N673374

وبگردی