آفتاب

نامه ایی که به شایعات پایان داد

نامه ایی که به شایعات پایان داد

ایسنا نوشت:

 تلویزیون دولتی کوبا برای پایان دادن به شایعاتی مبنی بر درگذشت فیدل کاسترو در خبری اعلام کرد، رهبر سابق کوبا در نامه‌ای به دیگو مارادونا درباره تحولات اخیر در مناسبات آمریکا - کوبا و برخی دیگر از مسائل گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اولین بار است که پس از حدود سه ماه خبری درباره فیدل کاسترو، رهبری سابق کوبا در شبکه تلویزیونی دولتی تلسور منتشر می‌شود. این شبکه که با حمایت مالی ونزوئلا، کوبا و سایر دولت‌های متحد اداره می‌شود، تصاویری از دیگو مارادونا، فوتبالیست سابق مطرح جهان منتشر کرد که در آن وی نامه‌ای با امضای کاستروی 88 ساله به دست داشت.

به گفته مارادونا، در نامه‌ 4 صفجه‌ای، کاسترو درباره مصرف جهانی نفت، آزادی سه عامل اطلاعاتی کوبا به دست آمریکا در ماه گذشته و نشست اخیر بلوک چپ‌گرای کشورهای آمریکای لاتین موسوم به آلبا (ALBA) گفت‌وگو کرده است.

تلسور روی شبکه تلویزیونی دولتی کوبا پخش می‌شود و در جریان برنامه‌ای در این شبکه، مارادونا گفت: بسیار خوشحال شدم که از خبر سلامتی وی مطلع شدم. با این حال هیچ تصویری از کاسترو منتشر نشد و وی بیش از یک سال است که در انظار عمومی ظاهر نشده است؛ به همین دلیل شایعات گسترده‌ای درباره سلامتی وی منتشر شد و اخیرا خبر مرگ وی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

بیماری شدید کاسترو وی را مجبور کرد که در سال 2006 از مقام ریاست جمهوری کنار برود و رهبری را به برادر جوانتر خود رائول واگذار کند. موج جدید گمانه‌زنی‌ها درباره سلامتی فیدل کاسترو پس از آن مطرح شد که وی درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک کوبا و آمریکا در 17 دسامبر و تبادل تعدادی از زندانیان اظهارنظری نکرد.

آخرین تصاویر منتشر شده از کاسترو مربوط به 21 اوت و دیدار خصوصی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و کاسترو است. وی همچنین با روسای جمهوری چین و روسیه در ماه ژوئیه عکس انداخت.

49261

کد N673284

وبگردی