آفتاب

دمشق ادعای اشپیگل را رد کرد

دمشق ادعای اشپیگل را رد کرد

ایسنا نوشت:

مسئولان سوری با تکذیب اخبار منتشر شده توسط نشریه آلمانی اشپیگل مبنی بر اینکه نظام سوریه مخفیانه یک رآکتور اتمی را در غرب این کشور می‌سازد، اعلام کردند: اظهارات مطرح شده در این نشریه آلمانی دروغ و ادعاهای بی‌ارزش است.

به گزارش  خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسانه‌ای آگاه خاطرنشان کرد: مجله آلمانی اشپیگل همواره به انتشار دروغ‌ها و ادعاهای بی‌ارزش در مورد سوریه می‌پردازد که هیچ اعتباری ندارند و در شماره اخیر خود نیز این مجله این دروغ را مطرح کرد که سوریه در حال ساخت رآکتور اتمی است.

این منبع عنوان داشت: سوریه این ادعاها را کاملاً تکذیب و تاکید می‌کند که این اظهارات بخشی از توطئه‌ای است که مردم و سرزمین سوریه را هدف قرار داده است که این اقدام از سوی برخی از قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و با بکارگیری برخی از رسانه‌های اجیر شده توسط آنها که در حمله به سوریه شریک هستند، صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این دروغ‌ها با ساده‌ترین اصول و اخلاقیات کار رسانه‌ای متغایرت دارد.

هفته‌نامه اشپیگل مدعی شده بود که دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به صورت محرمانه در حال ساخت یک رآکتوری است که می‌تواند سلاح‌های هسته‌ای را تولید کند.

این مجله مدعی شد که این رآکتور در منطقه کوهستانی و ناهمواری در غرب سوریه و فاصله دو کیلومتری مرزهای لبنان در القصیر قرار دارد.

این مجله به نقل از کارشناسان غربی مدعی شده بود که این رآکتور بخشی از پروژه "زمزم" است و می‌توان از آن برای غنی‌سازی اورانیوم و ساخت بمب استفاده کرد.

26149

کد N673282

وبگردی