آفتاب

"آمریکا در حفاظت سایبری از تاسیسات فدرال ناکام بوده است"

"آمریکا در حفاظت سایبری از تاسیسات فدرال ناکام بوده است"

اداره حسابرسی دولت آمریکا اعلام کرد، وزارت امنیت داخلی این کشور با نداشتن استراتژی مواجه بوده و هیچ اقدامی جهت مقابله با خطرات امنیت سایبری مربوط به کنترل سیستم‌های حدود 9000 ساختمان و تجهیزات فدرال انجام نداده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره حسابرسی دولت آمریکا در گزارش جدید خود متذکر شده است: هیچ کس در وزارت امنیت داخلی آمریکا تهدیدات سایبری علیه ساختمان‌ها و کنترل سیستم‌های حدود 9000 تجهیزات و تاسیسات فدرال را مورد بررسی و مقابله قرار نمی‌دهد. مسئولیت حمایت از این تجهیزات برعهده سرویس حفاظت از فدرال بوده که این اداره از زیرمجموعه‌های وزارت امنیت داخلی محسوب می‌شود.

اداره حسابرسی دولت که به عنوان یک آژانس مستقل خدمات تحقیقاتی را به کنگره ارائه می‌دهد در ادامه گزارش خود آورده است: وزارت امنیت داخلی آمریکا تنها گام‌هایی مقدماتی جهت تشخیص خطرات موجود در امنیت سایبری آن هم در ساختمان‌ها و سیستم‌های دسترسی به آن‌ها انجام داده است.

این گزارش با تاکید بر عدم وجود استراتژی‌های لازم در قبال این تهدیدات می‌افزاید: وجود یک استراتژی در حقیقت نقطه آغاز مقابله با چنین خطراتی است وعدم وجود آن بیانگر کمبود فعالیت در وزارتخانه مذکور است.

در گزارش اداره حسابرسی دولت آمریکا همچنین بر ضرورت حفاظت از سیستم‌های ساختمان‌های فدرال تاکید و آورده شده است، حفاظت‌های امنیت سایبری برای ساختمان‌های فدرال و دسترسی به کنترل سیستم‌های آن‌ها از قبیل سیستم‌های گرمایی، کارت خوان‌های الکترونیکی و سیستم دوربین‌ها از آن جهت اهمیت دارد که تمام این سیستم‌ها به دلیل ارتباط با سیستم‌های اطلاعاتی اینترنتی و شبکه‌های بیرونی بسیار آسیب پذیرند.

این گزارش زمانی منتشر شده است که سیاست‌گذاران آمریکایی برای مقابله با تهدیدها علیه دولت، شرکت‌ها و افراد به ویژه پس از مجموعه‌ای از حملات علیه امنیت سایبری در این کشور هشدار داده‌اند.

در تازه‌ترین حملات سایبری، حساب‌های کاربری توییتر و یوتیوب فرماندهی مرکزی آمریکا توسط افرادی که ادعا می‌کردند با سازمان تروریستی داعش همکاری دارند هک شد.

انتهای پیام

کد N673073

وبگردی