آفتاب
ظریف در دیدار با سفیر جدید یونان:

اروپا می‌تواند نقش فعالتری را در رسیدن به توافق جامع هسته‌ای ایفا کند

اروپا می‌تواند نقش فعالتری را در رسیدن به توافق جامع هسته‌ای ایفا کند

اروپا بایستی به عنوان یک چالش جدی زمینه‌های واقعی ایجاد خشونت و افراطی‌گری را مورد بررسی قرار دهد و در همکاری و هماهنگی با کشورهای مهم منطقه خاورمیانه، زمینه فهم مشترک از این مفاهیم را ایجاد نماید.

سفیر جدید یونان در جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار بر گسترش همکاری‌های بین دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های فرهنگی و گردشگری تاکید كرد.

وی اضافه کرد: زمینه‌های زیادی برای ارتقاء مناسبات دو کشور وجود دارد و طرفین از اراده کافی برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های موجود در روابط برخوردارند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 تصریح کرد: اروپا می تواند نقش فعالتری را در رسیدن به توافق جامع هسته‌ای ایفا نماید.

ظریف با اشاره به حادثه تروریستی پاریس تصریح کرد: اروپا بایستی به عنوان یک چالش جدی زمینه‌های واقعی ایجاد خشونت و افراطی‌گری را مورد بررسی قرار دهد و در همکاری و هماهنگی با کشورهای مهم منطقه خاورمیانه، زمینه فهم مشترک از این مفاهیم را ایجاد نماید.

گیورگیوس ایناتیس، سفیر جدید یونان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از گسترش و تعمیق روابط دو کشور استقبال نمود و ابراز امیدواری کرد این روابط در همه ابعاد گسترش یابد.

کد N673034

وبگردی