آفتاب

گفت‌وگوی اوباما و نتانیاهو درباره ایران

گفت‌وگوی اوباما و نتانیاهو درباره ایران

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و پیوستن فلسطین به دیوان کیفری بین‌المللی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درباره مذاکرات هسته‌ای و مسأله پیوستن فلسطین به دیوان کیفری بین‌المللی رایزنی کردند.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: رئیس جمهور در گفت‌وگو با نتانیاهو به وی اطمینان داد که آمریکا روی دستیابی به یک توافق جامع با ایران متمرکز است که مانع از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شود و به طور قابل راستی‌آزمایی به جهان اطمینان دهد که برنامه هسته‌ای این کشور ماهیت کاملاً صلح‌آمیز دارد.

نتانیاهو که همواره از مخالفان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بوده بارها نسبت به روند این مذاکرات ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است ایران در حال فریب جهان برای رهایی از تحریم‌های آمریکا است.

در ادامه این بیانیه آمده است باراک اوباما در گفت‌وگوی خود با نخست وزیر به وی گفت که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد و از این رو پیوستن آن به دیوان کیفری بین‌المللی مسیر سازنده‌ای نخواهد بود.

بر اساس این گزارش وزرای امور خارجه ایران و آمریکا قرار است روز چهارشنبه 14 ژانویه در ژنو در چارچوب مذاکرات هسته‌ای با یکدیگر دیدار دوجانبه داشته باشند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که هدف از دیدار با همتای ایرانی‌اش حصول پیشرفت و تسریع مذاکرات است.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ادعاهای بی اساس خود در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را مطرح می‌کند که صهیونیست‌ها خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاور میانه محسوب می‌شوند.

این در حالی است که مقامات ایرانی همواره تأکید می‌کنند فعالیت‌های هسته‌ای ایران ماهیت کاملاً صلح‌آمیز دارد.

انتهای پیام

کد N673008

وبگردی