آفتاب

دمشق: "حیات بومدین" ثابت کرد ترکیه گذرگاه تروریست‌هاست

دمشق: "حیات بومدین" ثابت کرد ترکیه گذرگاه تروریست‌هاست

دولت سوریه اعلام کرد که اظهارات ترکیه درخصوص همسر شخصی که در عملیات گروگان‌گیری در پاریس کشته شد، اذعان به این امر است که ترکیه گذرگاهی برای ورود تروریست‌ها به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: مولد چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اظهار کرد که "حیات بومدین" همسر تروریستی که در عملیات گروگان‌گیری در پاریس کشته شد، در دوم ماه جاری میلادی وارد ترکیه شد و در هشتم همان ماه به سوریه رفت.

این منبع افزود: این اظهارات در واقع به منزله این است که ترکیه رسماً اذعان کرده است که گذرگاه اصلی برای ورود تروریست‌ها به خارج ترکیه است که این اقدام نقض فاحش قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد مبارزه با تروریسم به ویژه دو قطعنامه 2170 و 2178 است.

پیشتر وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اظهار کرده بود حیات بومدین در دوم ماه ژانویه از مادرید وارد ترکیه شد و در هتلی در منطقه قاضی کوی در استانبول ماند و سپس در هشتم همین ماه به سوریه رفت.

حیات بومدین مظنون به همدستی با "امدی کولیبالی"، متهم اصلی در حمله به فروشگاه یهودیان در جنوب پاریس است.

این منبع سوری همچنین عنوان داشت: اقدامات تروریست‌ها از طریق خاک ترکیه اثبات می‌کند که با گروه‌های تروریستی مسلح تبانی کرده است و ترکیه شریک اصلی در ریختن خون مردم سوریه و خون افراد بی‌گناه در سراسر جهان است.

این منبع از جامعه بین‌الملل خواست تا دست به اقدامات کارآمدی برای پایان دادن به این سیاست ویرانگر ترکیه بزنند چراکه این کشور با سیاست‌هایش مسوول افزایش فعالیت‌های تروریستی و تکفیری در منطقه است.

انتهای پیام

کد N672946

وبگردی