آفتاب

تهدید جبهه النصره به یک غافلگیری جدید و تداوم علمیات امنیتی در بزرگترین زندان لبنان

تهدید جبهه النصره به یک غافلگیری جدید و تداوم علمیات امنیتی در بزرگترین زندان لبنان

نیروهای امنیتی لبنان سلول زندانی‌های تندرو زندان رومیه که بزرگترین زندان‌ لبنان است، تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نهاد مشنوق، وزیر کشور لبنان در کنفرانسی خبری پس از پایان عملیات امنیتی در زندان رومیه خاطرنشان کرد: کار "اتاق عملیاتی" که از طریق آن عملیات تروریستی را در خارج از دیوارهای زندان رهبری می‌کرد، خاتمه یافته و اوضاع تحت کنترل است.

چندین گزارش سازمان‌های غیردولتی و اظهارات شاهدان و مسوولان حکایت از این دارد که نیروهای امنیتی در گذشته نمی‌توانستند وارد ساختمان «ب» در این زندان شوند که زندانیان تندرو در آن در حبس به سر می‌بردند.

این عملیات پس از آن صورت گرفت که به گفته پلیس لبنان مشخص شده است بین تعدادی از این زندانیان با انفجار تروریستی که در منطقه جبل محسن در شهر طرابلس رخ داد ارتباطی وجود داشته است.

وزیر کشور لبنان که روند این عملیات را از داخل این زندان دنبال می‌کرد، گفت: مدیریت و برنامه‌ریزی بخشی از عملیات انفجار در جبل محسن از داخل این زندان صورت گرفته بود.

در همین حال یک منبع امنیتی لبنانی خاطرنشان کرد: پس از اینکه زندانیان تندرو برخی از وسایل را در آغاز این عملیات به آتش کشیدند اما در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است اما عملیات امنیتی ارتش ادامه دارد.

این منبع امنیتی لبنانی در مصاحبه با خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گفت: پس از اینکه ارتباط میان این زندانیان با دو انفجار اخیر در جبل محسن فاش شد، بخش اطلاعات وارد این زندان شد تا در این عملیات که با هدف بازگرداندن نظم به این زندان بود، مشارکت کند.

از سوی دیگر، خانواده‌های نظامیان لبنانی که توسط جبهه تروریستی النصره و داعش به گروگان گرفته شده‌اند، مسیر اصلی را در مرکز بیروت بستند. آنها این اقدام را از هراس اینکه جبهه النصره به تهدید خود برای کشته یکی از نظامیان عمل کند، انجام دادند.

جبهه النصره روز دوشنبه در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد که اقدامات غافلگیرکننده‌ای در خصوص اسیران جنگی رخ خواهد داد.

جبهه تروریستی النصره 16 تن از اعضای ارتش و نیروهای امنیت داخلی را گروگان گرفته است، داعش نیز 9 تن دیگر را به اسارت درآورده است.

این تهدید جدی النصره پس از آن صورت گرفت که نیروهای امنیت داخلی لبنان دست به عملیات امنیتی در داخل زندان رومیه در شرق بیروت زدند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در عملیات نیروهای امنیتی لبنان در زندان رومیه چندین فرد تندرو زخمی شدند.

پیشتر نیز نیروهای امنیتی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کردند که تعدادی از زندانیان از ساختمان «ب» به ساختمان «د» انتقال یافتند و این اقدام پس از آن صورت گرفت که زندانیان دست به شورش زده و آتش‌سوزی‌هایی به راه انداختند.

انتهای پیام

کد N672926

وبگردی