آفتاب

تشدید تدابیر امنیتی در سراسر آمریکا پس از حملات تروریستی پاریس

تشدید تدابیر امنیتی در سراسر آمریکا پس از حملات تروریستی پاریس

وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، به دنبال حملات تروریستی اخیر در پاریس، آمریکا اقدامات امنیتی جدیدی را برای داخل کشور تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "جی جانسون"، وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: رویدادهای اخیر سراسر جهان زنگ هشداری برای افزایش هوشیاری در امنیت داخلی است. دستور داده‌ام تا حضور سرویس حفاظتی فدرال در ساختمان‌های دولتی شهرهای مهم سراسر آمریکا افزایش یابد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در چند روز گذشته به اداره امنیت حمل‌ونقل نیز دستور داده شد تا مسافرانی را که سوار هواپیماهای فرودگاه‌های آمریکا می‌شدند به صورت تصادفی و بدون ترتیب مورد بازرسی قرار دهند.

وزارت امنیت داخلی، اداره تحقیقات فدرال و مرکز ملی مقابله با تروریسم با استفاده از بیانیه‌های رسمی اطلاعاتی مشترک مجریان قانون محلی را از رویدادهای اخیر و تهدیدهای مطلع ساخته‌اند.

جی جانسون تاکید کرد، این اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه هستند و وزارت امنیت داخلی آمریکا هیچ اطلاعات ویژه‌ای مبنی بر اینکه سازمان‌های تروریستی حمله‌ای مشابه با آنچه در چند روز اخیر در پاریس رخ داده را برای آمریکا برنامه‌ریزی کرده‌اند، دریافت نکرده است.

وی افزود: دلیل انجام این اقدامات برای مردم واضح است. این اقدامات به دنبال حملات اخیر در پاریس، اوتاوا، سیدنی و نقاط دیگر به همراه درخواست‌های علنی اخیر سازمان‌های تروریستی برای حمله به اهداف غربی از جمله هواپیماها، پرسنل نظامی، تاسیسات دولتی و پرسنل غیرنظامی صورت گرفته است.

دراین بیانیه آمده است، وزارت امنیت داخلی به همکاری با دولت فرانسه و دیگر متحدان اصلی مقابله با تروریسم در حوزه به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوطه به تهدیدهای تروریستی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

کد N672910

وبگردی