آفتاب

کاخ سفید: باید شخصیت‌های برجسته‌ای را به پاریس اعزام کنیم

کاخ سفید: باید شخصیت‌های برجسته‌ای را به پاریس اعزام کنیم

کاخ سفید به خاطر رویارویی با انتقادهای زیاد از رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم شرکت در راهپیمایی "اتحاد" پاریس تاکید کرد که یک مقام برجسته از ایالات متحده باید به فرانسه برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت، باید شخصی برجسته به فرانسه برود و بر حمایت واشنگتن از فرانسه به عنوان قدیمی‌ترین متحد آمریکا تاکید کند.

ارنست ادامه داد: نگرانی‌های امنیتی نقش مهمی در غیبت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در راهپیمایی همبستگی پاریس ایفا کرد چرا که ضرورت‌های امنیتی برای چنین رخدادهایی که یک رئیس جمهور از یک کشور دیگر در آن حضور دارد بسیار مهم و قابل توجه است. اگر اوضاع و شرایط متفاوت بود فکر می‌کنم رئیس جمهور خودش تمایل داشت تا از این فرصت برای سفر به پاریس استفاده کند.

در جریان راهپیمایی همبستگی پاریس، میلیون‌ها نفر در خیابان‌های این شهر روز یکشنبه شرکت کردند تا خاطره 17 قربانی حملات تروریستی پایتخت فرانسه را گرامی بدارند. در این راهپیمایی بیش از 40 تن از روسا و رهبران جهان از جمله فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت داشتند. جین هارتلی، سفیر آمریکا در فرانسه تنها مقام ارشد ایالات متحده حاضر در این راهپیمایی بود.

بسیاری از سیاستمداران جمهوری خواه آمریکا اوباما را به خاطر عدم شرکت دادن یک مقام ارشد ایالات متحده در این راهپیمایی به باد انتقاد گرفتند و اعلام کردند که چنین غیبتی اشتباهی است که باید از آن اجتناب می‌شد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به هندوستان که روز دوشنبه صورت گرفت گفت که به این دلیل در راهپیمایی اتحاد شرکت نکرده چون پیشتر برنامه سفر به هندوستان را داشته است.

وی گفت که اواخر این هفته به پاریس می‌رود تا درباره مقابله با خشونت افراط گرایی به گفت‌وگو بپردازد.

انتهای پیام

کد N672829

وبگردی