آفتاب

انتقاد یک نماینده از مهمانی وزیران برای فرار از سئوال نمایندگان

انتقاد یک نماینده از مهمانی وزیران برای فرار از سئوال نمایندگان

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی باانتقاد ازعدم بررسی سوالش از وزیر آموزش و پرورش درجلسه علنی امروز از آنچه مهمانی دادن وزیران برای فرار از سئوال نمایندگان خواند انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکر آیین نامه ای نسبت به عدم طرح سوالش از وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز انتقاد کرد.

براساس این گزارش سه شنبه ها در مجلس معمولا سوال نمایندگان از وزیران در دستور کار قرار می گیرد اما امروز به دلیل بررسی لایحه حمایت از تولید سوال از وزیران در دستور کار صحن قرار نگرفت.

قاضی پور گفت: امروز نوبت سوال من از وزیر آموزش و پرورش و درباره استخدام مربیان پیش دبستانی بود دو سال است قانون تصویب شده اما اجرا نشده است.

قاضی پور اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش در زمان رای اعتماد قول داد این قانون را اجرا کند، باید اجازه دهید سوال ما در خصوص عدم اجرای قانون در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی ادامه داد: متاسفانه هر سوالی که به صحن می آید وزیران مهمانی می دهند، دیشب سوال کنید چند ماشین از مجلس به وزرات آموزش و پرورش رفته است.

نماینده ارومیه گفت: باید هر جلسه سوال از وزیران مطرح شود تا نمایندگان به واسطه دلالی های وزیران کارهای مردم را انجام دهند شما امروز دستور دهید سوال به قوت خود باشد تا بتوانیم امور مردم را پیگیری کنیم.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در واکنش به این تذکر گفت: پیگیری می کنیم سوالات نمایندگان از وزرا در دستور کار مجلس قرار گیرد به خاطر کثوت سوالات احتمالا در هفته های آینده یکی دو روز را به طور کامل به بررسی سوال نمایندگان از وزرا اختصاص می دهیم.

کد N672730

وبگردی