آفتاب
در پی انتشار گزارشی از ایسنا،

زیارتگاه خضر زنده بار دیگر به روی مردم گشوده شد

زیارتگاه خضر زنده بار دیگر به روی مردم گشوده شد

در پی انتشار گزارشی از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌ی کردستان، تحت عنوان «زیارتگاه خضر زنده» و پیگیری مسئولان مربوطه، این زیارتگاه امنیت خود را بازیافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، در این گزارش آمده بود که نصب تابلویی در مسیر زیارتگاه خضر زنده آبیدر موجب ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، طرفداران محیط زیست، کوهنوردان و ... شده بود و موجب نشان دادن عکس‌العمل‌هایی از سوی آنان شد.

پس از انتشار این گزارش و در نتیجه عکس‌العمل‌ها و پیگیری مسئولان، این تابلو از این مسیر برداشته شده و زیارتگاه خضر زنده بار دیگر می‌تواند به عنوان مکانی تفریحی و زیارتی مورد استفاده مردم این شهر قرار گیرد.

زیارتگاه خضر زنده به عنوان میدان تیر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد

«آرمان وطن‌دوست» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، در این‌باره اظهار کرد: در واقع زیارتگاه خضر زنده به عنوان میدان تیر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و مکان نصب این تابلو اشتباه بوده است.

وی افزود: هدف از نصب این تابلو ایجاد رعب و وحشت نبوده و تنها برای تأمین امنیت افرادی بوده است که این مکان را برای تفریح و زیارت مورد استفاده قرار می‌دهند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان خاطرنشان کرد: معدنی که در این مسیر قرار دارد به عنوان میدان تیر استفاده و تابلو را به این مکان انتقال داده می‌شود.

وی تصریح کرد: این تابلو در این مکان با هدف راهنمایی کوهنوردان و گردشگران نصب می‌شود تا به منزله‌ی اخطاری برای آنان است تا به این منطقه ورود پیدا نکنند.

تابلو خطر مواد منفجره به مکان اصلی خود انتقال یافت

«جلال شریعتی»، رئیس شورای شهر سنندج نیز در این رابطه به ایسنا گفت: پس از برگزاری جلساتی و با تلاش مدیران استانی و شهرستان از جمله استاندار، فرماندار، معاونت عمرانی استانداری و ... این نتیجه منتج شد که این تابلو را از این مسیر انتقال داده و آن را به جای واقعی خود انتقال دهند.

وی افزود: در مجموع این کار، کار مثبتی نبوده و موجب ایجاد فضایی تنشی میان افکار مردم دوستدار این منطقه شده بود.

رئیس شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: در نتیجه عکس‌العمل‌ها و پیگیری این موضوع از سوی خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، کوهنوردان و زائران و دیگر شهروندان این تابلو از این مکان برداشته و به جای واقعی خود انتقال داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون هیچ خطری در این مکان زائران را تهدید نمی‌کند و این زیارتگاه می‌تواند بار دیگر پذیرای دوستداران آن باشد.

امید است که چنین اقداماتی تکرار نشود و این زیارتگاه واقع در شهر سنندج برای همیشه به‌عنوان مکانی مقدس، تاریخی و یکی از میراث فرهنگی مردم این شهر محفوظ و مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N672620

وبگردی