آفتاب

آلمان تلاش بیشتر ترکیه برای مراقبت از مرزهای‌اش را خواستار شد

آلمان تلاش بیشتر ترکیه برای مراقبت از مرزهای‌اش را خواستار شد

رییس سازمان اطلاعات داخلی آلمان امروز (دوشنبه) از ترکیه خواست برای جلوگیری از ورود افراط‌گرایان از طریق خاک این کشور به سوریه برای پیوستن به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات آلمان اعلام کردند که دست کم 550 نفر از این کشور به عراق و سوریه رفته‌اند تا به گروه‌های افراط‌گرا بپیوندند.

هانس- گئورگ ماسن، رییس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این باره گفت: ترکیه یک کشور کلیدی است زیرا بالغ بر 90 درصد از افراط گرایان از طریق خاک این کشور به عراق و سوریه سفر کرده‌اند.

ماسن به یک شبکه تلویزیونی آلمان گفت: اگرچه بخشی از تلاش‌ها به منظور جلوگیری از رفتن افراط گرایان به سوریه موفقیت آمیز بوده، اما تعداد کسانی که به این کشور رفته‌اند همچنان بسیار بالا است بنابراین هرچه بیشتر لازم است که ترک‌ها اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از ورود آن‌ها اتخاذ کنند.

این درحالی است که احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه پس از آنکه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین دیدار کرد، گفت که این مساله که ترکیه اقدامات چندانی علیه تروریسم انجام نداده درست نیست و ترکیه مقصر فرار یکی از متهمان حوادث تروریستی هفته گذشته پاریس به سوریه نیست.

او به تعداد زیادی از خارجی‌هایی که به ترکیه به عنوان یک مقصد گردشگری مهم سفر می‌کنند اشاره کرد و گفت: ما هر سفری که به کشورمان انجام شود را ارزیابی می‌کنیم و سرویس‌های اطلاعاتی ما با یکدیگر همکاری دارند.

وی خاطرنشان ساخت: ترکیه حکم ممنوعیت ورود به این کشور علیه هفت هزار نفر را بر اساس اسامی که از سازمان‌های اطلاعاتی بین المللی دریافت کرده، صادر کرده و بین 1500 تا 2000 نفر را به کشورهایشان که شامل فرانسه و آلمان نیز می‌شوند، استرداد کرده است.

انتهای پیام

کد N672474

وبگردی