آفتاب

دیدار خداحافظی سفیر لهستان با قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان

دیدار خداحافظی سفیر لهستان با قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان

یولیوش گویوو، سفیر لهستان در جمهوری اسلامی ایران در پایان ماموریتش در تهران با مرتضی سرمدی، قائم مقام وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی سرمدی در این دیدار از تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای سطح مناسبات در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد و افزود: شما طی این مدت موفق شدید، در راستای ارتقای مناسبات تجاری دو کشور قدم‌های اساسی بردارید.

او با اشاره به افزایش تبادل هیات‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور به‌ویژه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد گسترش مناسبات با همت و تلاش دو طرف به‌خصوص سفیران دو کشور باشیم.

قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان، ایران را جزیره‌ای با ثبات در منطقه خاورمیانه نامید و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از کشورهای منطقه در مبارزه با تجاوز و افراط‌گرایی حمایت کرده و البته هزینه‌های زیادی نیز پرداخته و می‌پردازد.

وی با اشاره به رخدادهای اخیر به‌ویژه حادثه تروریستی پاریس، خاورمیانه را یکی از نقاط کلیدی همکاری ایران و اروپا برشمرد و افزود: خوشبختانه لهستان و تعدادی از دوستان اروپایی این مساله را به‌خوبی درک کردند و امیدواریم دیگر کشورهای اروپایی نیز به درک صحیحی از عوامل و ریشه‌های خشونت، افراط گرایی و تروریسم که مرزها را در نوردیده و به یک تهدید بین‌المللی مبدل شده است، دست یابند.

یولیوش گویوو نیز در این دیدار از ماموریتش در تهران با خاطرات خوش یاد کرد و گزارشی از فعالیت خود به‌خصوص تبادل هیات‌ها سیاسی و پارلمانی دو کشور از جمله دیدار رسمی وزیر خارجه لهستان از ایران، سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به لهستان و دیدارهای متقابل پارلمانی، اقتصادی و تجاری ارائه کرد.

او اظهار امیدواری کرد، روند سازنده مذاکرات ایران و گروه 1+5 بر اساس موازین حقوق و قواعد بین‌المللی به نتیجه منتهی شود تا زمینه ارتقای مناسبات تجاری جمهوری اسلامی ایران با لهستان و کشورهای حوزه اتحادیه اروپا بیش از گذشته فراهم شود.

انتهای پیام

کد N672436

وبگردی