آفتاب
لاریجانی در جمع خبرنگاران:

وحدت، نیاز امروز جامعه/ بودجه 94متناسب با شرایط کشور بسته شود

وحدت، نیاز امروز جامعه/ بودجه 94متناسب با شرایط کشور بسته شود

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حواشی روز گذشته مجلس گفت: مسائل مهمی در کشور داریم که باید به آن بپردازیم بنابراین رسانه ها و صاحبان تریبون به مسائل حاشیه ای نپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز پس از حضور در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی که روز گذشته در مجلس اتفاق افتاد گفت: ما مسائل مهمی در کشور داریم که باید به آنها توجه شود، هرچه فضای کشور آرام تر باشد بیشتر می توانیم مشکلات را حل کنیم بنابراین این یک وظیفه ملی است.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم در مجلس فضایی حاکم باشد که بتوان به مسائل اصلی پرداخت افزود: رسانه ها نیز باید در این امر موثر باشند، بهتر است رسانه ها فضا را به سوی آرامش حرکت دهند همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند که وحدت آرامش و وفاق در کشور امری ضروری است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: نمایندگان احزاب رسانه ها و کسانی که تریبون دارند باید تلاش کنند فضای آرامی در کشورها حاکم شده تا بتوان به مسائل اصلی کشور و مشکلات معیشتی مردم پرداخت.

لاریجانی درباره اینکه آیا شکایتی درباره اتفاقات دیروز مجلس به هیات رئیسه رسیده است گفت: در این باره خبری ندارم و چیزی نشنیده ام.

لاریجانی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور خود در کمیسیون تلفیق بودجه گفت: فضای این کمیسیون تخصصی به گونه ای است که تلاش می شود بودجه سال 94 متناسب با شرایط کشور بسته شده و آنچه تصویب می شود با آنچه که محقق می یابد بیشتر از 10 درصد فاصله نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور باید نهایت هماهنگی با دولت برای تنظیم بودجه وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: بودجه سال 94 باید در مقام عمل به واقع گرایی نزدیک باشد و در این امر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید محور قرار گیرد.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه باید حداکثر استفاده به نفع مشارکت مردم در پروژه های عمرانی صورت گیرد گفت: باید رویکردمان به صادرات باشد زیرا در کشورهای اطراف ایران بازارهای خوبی برای صادرات داریم و از سوی دیگر ایران کشوری است ظرفیت صادراتی خوبی دارد.

وی با بیان اینکه 90 درصد از آب موجود در کشور در بخش کشاورزی صرف می شود ادامه داد: باید روش آبیاری در کشور تغییر کند، باید در آبیاری تحت فشار سرمایه گذاری کنیم و ضمن آن سیستم آبیاری گلخانه ای را که در آن مصرف آب به حداقل می رساند را راه اندازی کنیم که لازم این امر اعطای تسهیلات بانکی و یارانه ای است.

 

 

 

کد N672315

وبگردی