آفتاب
در دیدار سفیر جدید کره شمالی

ظریف از پیشنهاد رهبر کره شمالی در ترسیم مسیر گفت‌وگو ابراز خرسندی کرد

ظریف از پیشنهاد رهبر کره شمالی در ترسیم مسیر گفت‌وگو ابراز خرسندی کرد

کانگ سام هیون، سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره در آغاز ماموریت خود در تهران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه‌اش را تسلیم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوشامدگویی و بیان روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک خلق کره، از پیشنهاد رهبر کره شمالی در ترسیم مسیر گفت‌وگو و مذاکره با جمهوری کره ابراز خرسندی کرد و گفت بر این اعتقادیم که موضوعات شبه جزیره کره بایستی از طریق صلح‌آمیز حل و فصل شود.

او دخالت‌های خارجی در موضوعات مربوط به دو کره را غیر مفید خواند و افزود: مشی ما تاکید بر گفت‌وگو و به‌کار نبردن زور و سازوکار نظامی است.

وی در ادامه با اشاره به سفر همتای خود به تهران گفت: موضوعات در دستور کار قرار داشته و زمینه‌های موجود در جهت گسترش مناسبات را دنبال خواهیم کرد.

سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره نیز با تقدیم رونوشت استوارنامه خود اظهار کرد: برای اینجانب مایه افتخار است که به عنوان سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره کار خود را در تهران آغاز می‌کنم.

او با ابلاغ سلام گرم وزیر خارجه دولت متبوع خود افزود: کشورش مایل است در کنار روابط سیاسی، مناسبات اقتصادی پیونگ یانگ و تهران نیز توسعه یابد.

کانگ سام هیون به سخنان رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره در آغاز سال نو میلادی اشاره و افزود، رهبری کره مجموعه پیشنهاداتی را ارائه کرد که معنای آن ایجاد فضایی مناسب و مسالمت‌آمیز در برقراری گفت‌وگوها و تماس‌های دو کره در سال جدید است در این پیام به ایجاد زمینه مناسب در برقراری گفت‌وگو سران دو کره نیز توجه شده است.

سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره، روابط تهران پیونگ یانگ و گسترش مناسبات را مهم ارزیابی و تاکید کرد دیدارهای مقامات دو کشور فرصتی برای تقویت و تحکیم مناسبات خواهد بود.

انتهای پیام

کد N672286

وبگردی