آفتاب

سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی علیه شیعیان پاکستانی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی علیه شیعیان پاکستانی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله تروریستی به حسینیه‌ای در شهر راولپندی پاکستان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی حمله تروریستی اخیر به حسینیه‌ای در شهر راولپندی و شهادت تعدادی از شیعیان پاکستانی، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز تسلیت و هم‌دردی جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این واقعه و آرزوی سلامتی برای مجروحان، این اقدام جنایتکارانه را به شدت محکوم کرده و گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی علیه مردم بی‌گناه را محکوم و آن را مغایر با آموزه‌های دین مبین اسلام و ارزش‌های انسانی می‌داند.

او افزود: روشن است این گونه اقدامات در راستای منافع دشمنان ملت پاکستان و امت اسلامی است و بی‌گمان دولت و ملت مسلمان پاکستان هوشیارانه زمینه‌های ایجاد تفرقه و ناامنی را بی‌اثر و خنثی خواهند کرد.

یک عامل انتحاری خود را در یکی از مکان‌های مقدس شیعیان در شهر چیتی‌هاتیان واقع در ایالت راولپندی پاکستان منفجر کرده و باعث کشته شدن دست‌کم هفت تن و زخمی شدن 17 تن دیگر شد.

عامل انتحاری پس از آن که از ورودش به داخل مکان مذکور که یک امام زاده بود، ممانعت شد کمربند انفجاری خود را مقابل در ورودی منفجر کرد. این انفجار آنقدر قوی بود که صدای آن تا کیلومترها شنیده شد و به امامزاده و ساختمان‌های مجاور آن خسارات زیادی وارد کرد.

پس از این حمله تروریستی، طالبان پاکستان با صدور بیانیه‌ای مسوولت آن را بر عهده گرفت.

منابع معتبر، پلیس و شاهدان گفتند: هدف این عامل انتحاری صدها زن، کودک و مردی بودند که برای شرکت در مراسم عید میلاد نبی اکرم (ص) در این مکان مقدس شیعیان واقع در شهر چیتی هاتیان گردهم آمده بودند. برقراری امنیت در این مکان مقدس به مردم محلی واگذار شده است.

تمامی کشته و زخمی‌شدگان توسط امدادگران به بیمارستان مرکزی این منطقه و بیمارستان بی‌نظیر بوتو منتقل شدند.

یکی از شاهدان گفت: مردی ناشناس سوار بر موتورسیکلت به محوطه این منطقه آمد و تلاش کرد وارد آن شود اما فردی به صورت داوطلب مانع ورود او شد. طولی نکشید که این عامل انتحاری خود را منفجر کرد و ده ها تن را به خاک و خون کشید.

یکی از افسران پلیس منطقه‌یی نیز گفت: در این انفجار هفت تن کشته و 17 تن به شدت زخمی شدند.

پس از این انفجار انتحاری مردم محلی عملیات نجات را آغاز کردند و گروه گسترده‌ای از ماموران پلیس به صحنه جنایت آمده و منطقه را محاصره کردند.

بسیاری از مردم در بیمارستان‌ها و در صحنه جنایت علیه تمهیدات امنیتی ضعیف پلیس برای حفاظت از شرکت‌کنندگان مراسم میلاد نبی اعتراض کرده و گفتند: ما به پلیس اطلاع داده بودیم که تعداد بسیار زیادی از مردم در این جشن میلاد شرکت می‌کنند و خواستار برقراری امنیت هستند اما هیچ‌کس به حرف ما گوش نکرد و تنها دو مامور پلیس برای انجام وظایف عادی حضور داشتند.

در همین حال شورای علمای شیعه و مجلس وحدت مسلمین پاکستان سه روز عزای عمومی در این شهر اعلام کردند. تمامی سیاستمداران از جمله احزاب مذهبی، اعضای جامعه مدنی و تحریک جوانان پاکستان این حمله انتحاری در شهر چیتی هاتیان را محکوم کردند.

انتهای پیام

کد N672225

وبگردی