آفتاب

نگرانی مسئولان اروپایی از پدیده مهاجرت و تاثیر آن بر تروریسم

نگرانی مسئولان اروپایی از پدیده مهاجرت و تاثیر آن بر تروریسم

به دنبال حملات اخیر پاریس، رئیس جمهوری پیشین فرانسه مهاجرت عاملی نگران‌کننده خواند و گفت: گرچه ممکن است که مهاجرت به تروریسم ارتباطی نداشته باشد اما مسائل را پیچیده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه گفت: مساله مهاجرت موضوع بحث‌ها و مناقشات بسیار عمیقی است. مهاجرت باعث ایجاد مشکل یکپارچگی و ادغام می‌شود که جامعه‌گرایی را به وجود می‌آورد؛ جایی که مردم با جوامع خودشان هویت پیدا می‌کنند.

وی افزود: افرادی همچون آن‌هایی که در چند روز گذشته دست به حملات تروریستی زده و جان 17 تن را گرفتند، می‌توانند خودشان را در این چنین جامعه‌ای پنهان کنند.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نیز در اظهاراتی پس از شرکت در راهپیمایی گسترده پاریس، خواهان توقف مهاجرت به اروپا شد. این راهپیمایی به خاطر گرامی داشت یاد 17 قربانی حملات سه افراط‌گر که در فرانسه اما در خانواده‌هایی مهاجر به دنیا آمده بودند، برگزار شد.

اوربان که پیشتر نیز خواستار توقف مهاجرت به اروپا شده بود، گفت: این حملات مرگبار ضرورت توقف و حمایت از جنبش‌های ضد مهاجرتی در سراسر اروپا را دوچندان می‌کند. الان زمان آن رسیده که بروکسل‌ واکنشی محکم و جدی به این مسائل نشان دهد.

وی افزود: مهاجرت برای مردم اروپا دردسر ساز و تهدید آمیز است در نتیجه مهاجرت باید متوقف شود و این موضع مجارستان است.

اوربان ادامه داد: تنها باید برای مردمی که خواستار پناهندگی سیاسی هستند، استثنا قائل شویم. مجارستان به مقصدی برای مهاجران تبدیل نخواهد شد. دست کم تا زمانی که من نخست وزیر هستم و این دولت زمام امور را به دست داده است.

انتهای پیام

کد N672182

وبگردی