آفتاب

فریدون عباسی: شهید احمدی روشن مظهر علم و تعهد بود

فریدون عباسی: شهید احمدی روشن مظهر علم و تعهد بود

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: شهید احمدی روشن خدمات خوبی را عرضه کرده و او علم آمیخته با تعهد را به منصه ظهور رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، ظهر امروز دوشنبه 22 دی دکتر فریدون عباسی در سومین سالگرد شهید مصطفی احمدی روشن در جمع مردم، به شاخصه های شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از شاخصه های شهدا این است که تولدی مناسب دارند و در خانواده ای متدین و معتقد به دنیا می آیند.

وی افزود: دومین ویژگی شهدا این است که در جامعه ای که معنویت در آن حاکم است رشد نموده و شخصت آنها شکل می گیرد و سومین شاخصه این است که افرادی که وظیفه معلمی دارند آنان را به خوبی آموزش داده و تربیت می کنند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه 10 ماه قبل از شهادت احمدی روشن با او آشنا شدم تصریح کرد: شهید احمدی روشن خدمات خوبی عرضه کرده بود و باید به او میدان داده می شد که علم آمیخته با تعهد را به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به اینکه خیلی افراد در جامعه عالم هستند اما تعهد ندارند ابراز داشت: افرادی که علم دارند اما تعهد به نظام و کشور ندارند نمی توانند تحول ایجاد کنند و یا اینکه خدمات خود را به خارج از کشور ارائه می کنند.

عباسی ادامه داد: امثال شهید احمدی روشن ماندند که برای کشور خدمت کنند . این شهید فردی پر شور بود و از عدم پیشرفت کارها عصبانی می شد و خواهان انجام کارهای خارق العاده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی همانگونه که رزمندگان طلایه دار دفاع مقدس بودند ، در عرصه علمی نیز شهدایی چون دکتر علیمحمدی طلایه دار بودند.

رئیس انجمن هسته ای ایران در بخش دیگری از سخنان خود به کلمه دانشمند پرداخت و تاکید کرد: خیلی از افراد تصور می کنند که دانشمندان موجودات خارق العاده و یا دارای مدارک بالای علمی از دانشگاه های خارج از کشور هستند و این در حالی است که این موضوع همیشه نمی تواند درست باشد.

وی بیان کرد: خیلی از افراد مدارج علمی بالا را طی می کنند اما کارهای بزرگ انجام نمی دهند اما برخی افراد با مدارک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد کارهایی انجام می دهند که استاد تمام نمیتواند انجام دهد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه راه برای ادامه تحصیل شهید احمدی روشن باز بود خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه شریف بنا به علت عرق ملی که داشت به تشخیص خود وارد عرصه کار در کارخانه سوخت اصفهان و سپس در کارخانه غنی سازی شد.

وی ادامه داد: شهید احمدی روشن دارای مدیریت ذاتی بود و با توجه به علاقمندی خود و توانایی مدیریتی خیلی زود رشد کرد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخی وسواس خناس ها در جامعه که به گفته وی کارهای شهید احمدی روشن را کوچک جلوه می دهند تصریح کرد: در عنوان ظاهری شهید احمدی روشن معاون بازرگانی یک شرکت کارخانه غنی سازی بود . اما کار غنی سازی کار کمی نسیت و فردی که مسئول بارگانی آن است باید به فناوری ماشین و راکتور آشنا باشد.

وی در ادامه به روند آغاز ترور دانشمندان هسته ای در کشور اشاره کرد و یاداور شد: از اواخر سال 82 بحث شناسایی دانشمندان هسته ای آغاز شد و سال 84 بحث ترورها در عرصه علمی با ترور و به شهادت رساندن دکتر علیمحمدی آغاز شد.

عباسی ادامه داد: در ترورها بحث جاسوسی دستگاه اطلاعاتی انگلیس( ام آی 6) دیده می شود که به عوامل موساد در ترور دانشمندان هسته ای کمک کرده است.

وی در ادامه پروژه هسته ای را یک پروژه محوری برشمرد و عنوان کرد: در ایجاد تکنولوژی هسته ای رشته های علمی مختلفی چون فیزیک، مکانیک، شیمی، برق و... استفاده می شود که در زندگی مردم و همین طور ارتقاء علمی کشور موثر هستند برای مثال در بحث راکتورها به تکنولوژی خلاء نیاز است که از ابتدای انقلاب تحریم بوده ایم اما با تلاش دانشمندانی چون شهید احمدی روشن به آن دست یافته ایم.

رئیس انجمن هسته ای ایران با اشاره به اینکه اگر جمهوری اسلامی به دنبال قرار گرفتن در بین کشورهای درجه یک علمی درجهان است باید به تکنولوژی های بالا دست یابد تصریح کرد: ایران اسلامی حق دارد که در جهان عرض اندام کند و انقلاب اسلامی برای از بین بردن رخوت و سستی دوران قاجاریه و پهلوی به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و تلاش دانشمندان این کشور از جهان سوم به جهان دوم عبور کرده و اگر می خواهیم انقلاب را صادر کنیم باید از طریق علم و اندیشه باشد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به راه شهدا توجه کنیم و در کارها صبر داشته باشیم تاکید کرد: در کارها شتابزده نباید عمل کرد و قبیله ای هم برخورد نکنیم و با طایفه ای فکر کردن همدیگر را حذف نکنیم. باید قدر زنده ها را دانست و به پروژه های محوری در کشور بها داد.

وی در ادامه مقام معظم رهبری را ستون اصلی انقلاب دانست و گفت: باید مراقب بود که به ستون نظام آسیب وارد نشود چراکه جایگاه رهبری در جامه در راستای تثبیت سیاسی و سرزمینی و همین طور ارتقاء جایگاه علمی کشور بسیار مهم است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دشمنان ستون خیمه نظام اسلامی را هدف گرفته اند افزود: نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون تحت رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری طوفان های مختلفی را پشت سر گذاشته و موضوع هسته ای نیز بادی بیش نیست.

انتهای پیام

کد N672025

وبگردی