آفتاب

امضای قرارداد تسلیحاتی یک میلیارد دلاری عراق با روسیه

امضای قرارداد تسلیحاتی یک میلیارد دلاری عراق با روسیه

منابعی در صنایع دفاعی روسیه اعلام کردند که این کشور قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار با عراق به امضا رسانده که طی آن محموله‌ای از سلاح‌های پیشرفته‌ از جمله سامانه‌های ضد هوایی، توپ‌، موشک انداز و انواع مختلف مهمات به این کشور تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت تلوزیون المنار لبنان، منابع مذکور پیش بینی کردند که به موجب این قرارداد روسیه به زودی دو یا سه سامانه پرتاب موشک گراد، ده‌ها عراده توپ هویتزر از نوع "میستا -بی" با کالیبر 152 میلی متر، تعداد زیادی خمپاره از نوع " 2بی 11" و "2بی 14" و چهار موشک انداز و آتشبار پیشرفته از نوع "سولنتسبیوک" را به عراق تحویل می‌دهد.

طبق این قرارداد، مقدار زیادی مهمات جنگی نیز برای استفاده این سامانه‌ها به عراق تحویل داده می‌شود و مجموعه‌ای از موشک انداز‌های مختلف و موشک‌های ضد تانک نیز برای نیروهای عراقی فرستاده خواهد شد.

پیش از این عراق 5 جنگنده از نوع سوخو (سو- 25) از روسیه خریداری کرده بود و در حال حاضر مذاکرات درباره خرید 10 جنگنده دیگر از نوع سوخو سو 27 و سو 30 ادامه دارد.

عراق در سال 2013 درخواست خرید 36 هلی‌کوپتر جنگی نوع "می 28 ان ای" و بیش از 40 سامانه دفاع هوایی "بانتسر اس" به ارزش 2 / 4 میلیارد دلار را به مسکو ارائه کرد که بخشی از این تجهیزات تحویل عراق شد اما شبهات وجود فساد اجرایی شدن این توافق را متوقف کرد.

انتهای پیام

کد N671965

وبگردی