آفتاب

هدف از آموزش و پرورش ایجاد تغییر در رفتار

هدف از آموزش و پرورش ایجاد تغییر در رفتار

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: هدف آموزش و پرورش ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار، نگرش‌ها، علایق، توانایی‌ها، مهارت‌ها، اعتقادات و به‌طور کلی همه‌ی ویژگی‌های افراد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس،«علی کرم‌پور» افزود: مشارکت، همیاری و استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی بر اساس راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در دستور کار است و همه‌ی فرهنگیان و دلسوزان امر تعلیم و تربیت باید در این عرصه پای کار باشند.

کرم‌پور با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش فرآیندی است به هم پیوسته که همه‌ی اجزا آن در ارتباط با یکدیگر و برای رسیدن به هدفی معین فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: به طور کلی هدف آموزش و پرورش ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار، نگرش‌ها، علایق، توانایی‌ها، مهارت‌ها، اعتقادات و به طور کلی همه ویژگی‌های افراد است.

وی ادامه داد: دستیابی به وضعیت مطلوب در هر نظام آموزشی، اعم از خرد یا کلان مستلزم آن است که تحقیق و ارزیابی آموزشی درباره‌ی زمینه‌های مربوط انجام شود و برنامه‌ریزی توسعه‌ی آموزشی به عمل آید و مدیریت آموزشی اعمال شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین به عنوان یک ضرورت در امر مدیریت است که باید مورد مطالعه قرار بگیرد، چون آموزش و پرورش زمانی به پیشرفت دست می‌یابد که از یک فلسفه سازمان‌یافته پیروی کند.

انتهای پیام

کد N671892

وبگردی