آفتاب

اکراه فرانسه از حضور نتانیاهو در راهپیمایی ضد تروریستی پاریس

اکراه فرانسه از حضور نتانیاهو در راهپیمایی ضد تروریستی پاریس

ایرنا نوشت:

منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند که «فرانسوا اولاند» رییس جمهوری فرانسه تمایلی نداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تظاهرات روز روز گذشته (یکشنبه) در پاریس شرکت کند.

نشریه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» در گزارشی در این زمینه نوشت: اولاند تمایلی به حضور نتانیاهو در راهپیمایی روز یکشنبه در پاریس نداشت زیرا معتقد بود که حضور وی در این مراسم می تواند تفرقه آمیز باشد.

به نوشته این روزنامه، 'بنیامین نتانیاهو'، نخست، روزشنبه اعلام کرده بود که به دلیل نگرانی های امنیتی در این تظاهرات شرکت نخواهد کرد.

بنابر گزارش کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، پس از آن که 'آویگدر لیبرمن' و 'نفتالی بنت' وزیر خارجه و اقتصاد این رژیم اعلام کردند که در این راهپیمایی شرکت می کنند، نتانیاهو موضع خود را تغییر داد و اعلام کرد که در این مراسم شرکت می کند.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد، هنگامی که دفتر نتانیاهو به مقام های کاخ الیزه خبر داد که وی در این راهپیمایی شرکت می کند، پاریس با تاکید بر این که از 'محمود عباس' رییس جمهوری فلسطین نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده است، به آن پاسخ داد.

گفته شده است پنجاه نفر از روسای دولت های مختلف جهان روز یکشنبه برای اعلام همبستگی با مردم فرانسه به دنبال وقوع حملات تروریستی که 17 قربانی بر جای گذاشت، در یک راهپیمایی در پاریس شرکت کردند.

راهپیمایی همبستگی در حالی در پاریس برگزار شد که دولت فرانسه به همراه برخی دیگر از کشورهای اروپایی و آمریکا درطول سه سال جنگ گروه های تروریستی علیه دولت قانونی بشار اسد رییس جمهوری سوریه، همواره از این گروه ها حمایت های مالی و تسلیحاتی کرده اند که این مساله باعث کشتار هزاران نفر و بی خانمانی میلیون ها نفر در این منطقه از جهان شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که در تظاهرات پاریس حضور یافت ، خود با براه انداختن جنگ های متعدد در سرزمین های اشغالی فلسطینی بویژه در منطقه غزه و در لبنان ، جنایات بیشماری را مرتکب شد که با محکومیت و اعتراض های شدید جهانی روبرو شده است.

4949

کد N671565

وبگردی