آفتاب

تشدید اختلافات میان عبدالله صالح و منصور هادی

تشدید اختلافات میان عبدالله صالح و منصور هادی

به دنبال برکناری رئیس جمهوری یمن و مشاور سیاسی وی از حزب کنگره ملی وبازجویی‌های غیابی از دو تن از رهبران حامی عبدربه منصورهادی اختلاف میان منصور هادی و علی عبدالله صالح بالا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، پایگاه اینترنتی حزب "کنگره ملی یمن" اعلام کرد که شورای انضباطی این حزب روز یکشنبه نشستی را به درخواست علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن و رئیس این حزب برگزار و در این نشست اعلام کرد که بازجویی دو رهبر برجسته حامی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن به صورت غیابی آغاز شده است و این بازجویی به دلیل مخالفت آن‌ها با تصمیم برکناری منصور هادی و عبدالکریم الاریانی، مشاور سیاسی وی از منصبشان صورت می‌گیرد.

براسا گزارش شبکه اسکای نیوز عربی از نوامبر گذشته اختلافات میان صالح و هادی به دنبال برکناری منصور هادی از دبیر کلی این حزب طی نشست هشتم نوامبر بالا گرفته است.

سیاستمداران و تحلیل‌گران یمنی معتقدند اقدام پیش بینی نشده صالح موجب عمیق‌تر شدن دو دستگی‌ها و اختلافات میان دو طرف و تقسیم این حزب به دو حزب جنوبی و شمالی می‌شود.

طی هفته‌های گذشته احمد المیسری و عبدالعزیز صالح بن حبتور از رهبران این حزب نشست‌های را در عدن با حضور صدها تن از اعضای حزب کنگره ملی یمن برگزار و تهدید کردند که در صورت عدم کناره گیری صالح از تصمیم خود برای برکناری هادی و الاریانی حزب جنوبی را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر حزب سوسیالیست یمن علی عبدالله صالح و اعضایی از حزب کنگره ملی را که عبدالله صالح ریاست آن را برعهده دارد به تلاش برای ایجاد کودتای نظامی علیه هادی و همچنین نتایج مذاکرات ملی و توافقنامه صلح و مشارکت ملی متهم کرد.

انتهای پیام

کد N671353

وبگردی