آفتاب

ادعای دمپسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

ادعای دمپسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهاراتی خصمانه علیه ایران مدعی شد: دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای یک خطر غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، ژنرال مارتین دمپسی در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز با تکرار ادعاهای پیشین خود مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای، گفت: اگر دیپلماسی شکست بخورد و ایران به سمت دستیابی به برنامه سلاح هسته‌ای پیش برود این اتفاق یک خطر غیرقابل قبول برای آمریکا و منطقه خواهد بود.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: ما ظرفیت‌های نظامی خود را پابرجا نگه داشته‌ایم و آنها را در حالت آماده‌باش نگه می‌داریم تا در صورتی که از ما خواسته شد برنامه هسته‌ای ایران را نابود کنیم.

وی همچنین به زندان گوانتانامو در کوبا اشاره کرد و گفت که معتقد است منافع ملی آمریکا ایجاب می‌کند تا این زندان نظامی را تعطیل کند تاثیرات روانی چون بر ارزش‌های ملی ما وارد می‌کند.

به گزارش ایسنا، غرب در حالی این ادعاها را مطرح و نسبت به امنیت خاورمیانه ابراز نگرانی می‌کند که همواره نسبت به خطر اصلی منطقه، یعنی رژیم صهیونیستی که تنها دارنده سلاح هسته‌ای در خاورمیانه محسوب می‌شود بی توجه بوده است.

این در حالی است که مقامات ایران تاکید می‌کنند برنامه هسته‌ای ایران ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و تسلیحات هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

انتهای پیام

کد N671343

وبگردی