آفتاب
حیدر العبادی:

پاکسازی تکریت طی یک ماه آینده/تعلل ائتلاف در کمک به ارتش عراق

پاکسازی تکریت طی یک ماه آینده/تعلل ائتلاف در کمک به ارتش عراق

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر تعلل ائتلاف بین المللی در کمک به ارتش عراق تاکید کرد که پاکسازی تکریت طی یک ماه آینده صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق که در قالب سفری دو روزه به مصر رفته است در کفتگو با خبرگزاری رویترز، اعلام کرد که ارتش عراق ظرف یک ماه آینده عملیات گسترده ای را برای بازپس گیری تکریت آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: با این حال نمی توان زمان مشخصی را برای باز پس گیری موصل که هم اکنون در اشغال داعش است تعیین کرد اما باید بگویم که زودتر از حد تصور این شهر از وجود داعش پاک خواهد شد و نمی توان بدون برنامه ریزی برای پاکسازی موصل اقدام خاصی را انجام داد اما تاکید می کنم که پاکسازی تکریت طی یک ماه و یا کمتر انجام خواهدشد.

العبادی همچنین در دیدار با برخی از خبرنگاران مصری ضمن تاکید بر لزوم سرعت بخشی به حمایتها از ارتش عرق در مقابله با داعش از تعلل ائتلاف بین المللی علیه داعش در کمک به عراق انتقاد کرد.

 وی افزود: ائتلاف در کمک به ارتش عراق بسیار کند پیش می رود.

نخست وزیر عراق همچنین درخصوص تفرقه افکنیها و تحریکاتی که برخی از رسانه ها و شبکه های ماهواره ای برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی انجام می دهند هشدار داد.

وی افزود: تروریسم هیچ هویتی ندارد و نمی توان آن را به سنی یا شیعه ها ارتباط داد، پدیده تروریسم نماینده هیچ دین و مذهبی نیست.

العبادی در ادامه تاکید کرد که داعش به اسلام آسیب می رساند و ما باید از دین خود محافظت کنیم.

وی همچنین طرحی را درخصوص ایجاد وحدت میان دانشگاه الازهر و حوزه علمیه نجف برای حمایت از اعتدال و میانه روی به این دانشگاه ارائه کرد.

کد N671327

وبگردی