آفتاب

سرمای شدید؛ قاتل جان کودکان سوری

سرمای شدید؛ قاتل جان کودکان سوری

با تشدید سرما در سوریه و ادامه جنگ در این کشور، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که سرمای زمستان به عاملی برای مرگ کودکان سوری تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد اعلام کرد موج سرمایی که منطقه را فراگرفته رنج و مصیبت مردم داخل و خارج سوریه را افزایش داده است و سرمای هوا عاملی برای مرگ و میر سوری‌ها شده به طوری که با کاهش درجه حرارت در سوریه سه شیرخوار و کودک به دلیل نبود وسایل گرمایشی جان خود را از دست دادند.

بنا به گزارش این گروه یک دختربچه دو ساله سوری روز یکشنبه در اثر کاهش درجه حرارت در محله الفردوس در جنوب شهر حلب جان خود را از دست داد و یک مرد سالخورده هم در نتیجه بدی آب و هوا و نبود وسایل گرمایشی در محله المغایر شهر حلب تسلیم مرگ شد.

این مرکز اعلام کرد که یک دختربچه یک ساله نیز در محله الحجر الاسود در جنوب شهر دمشق و همچنین یک کودک در منطقه دیر العصافیر، در غوطه شرقی دمشق جان خود را از دست دادند.

هزاران خانواده سوری در غوطه شرقی دمشق از شرایط بد آب و هوای این منطقه در رنج هستند.

بارش برف ورودی‌های شهرهای غوطه شرقی دمشق را مسدود کرده و مانع از ورود مواد غذایی به منطقه شده است.

با کاهش درجه حرارت هوا و نبود وسایل گرمایشی، هیزم تنها راهی است که سوری‌های در محاصره را از سرمای کشنده نجات می‌دهد. همچنین برای پنجمین روز متوالی ساکنان شهر حمص با کولاک برف مواجه هستند و با این وجود بمباران هوایی و آتش توپخانه‌ها در منطقه متوقف نشده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه پیشتر اعلام کرد: این مرکز مرگ دست‌کم 27 سوری در اردوگاه‌ها و داخل خاک سوریه را در نتیجه ورود موج سرما در هفته گذشته تایید می‌کند.

انتهای پیام

کد N671311

وبگردی