آفتاب
در دیدار با وزیر دفاع آلمان،

بارزانی: پیشمرگ‌ها به سلاحهای پیشرفته بیشتری نیاز دارند

بارزانی: پیشمرگ‌ها به سلاحهای پیشرفته بیشتری نیاز دارند

مسعود بارزانی با بیان اینکه سفر وزیر دفاع آلمان به اقلیم کردستان عراق نشانگر روابط گسترده میان کردستان و آلمان است، تاکید کرد: اقلیم کردستان به سلاح نیاز دارد. وزیر دفاع آلمان نیز خاطرنشان کرد که کشورش 100 مشاور و مربی برای آموزش پیشمرگ‌ها اعزام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازشبکه سومریه نیوز عراق، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در کنفرانس خبری با خانم "لورسولا فون درلاین"، وزیر دفاع آلمان عنوان داشت: پیروزی‌هایی که پیشمرگ‌ها رقم زدند و شکست‌هایی که به داعشی‌ها وارد کردند، برای مردم کرد افتخار است.

بارزانی با بیان اینکه سفر این مقام آلمانی نشانگر روابط قوی میان برلین و اربیل است، گفت: کمک‌های آلمان خوب بوده است اما پیشمرگ‌ها به سلاح‌های بیشتر و پیشرفته‌تری نیاز دارند.

در همین حال وزیر دفاع آلمان خاطرنشان کرد که این سفرش با هدف آگاهی از پیروزی‌ها و تحولات جهت هماهنگ و همکاریها است و وی در مذاکرات با مسئولان بغداد در خصوص چگونگی ارائه کمک‌ها به اربیل بحث و مذاکره کرد.

وی افزود: آلمان 100 مشاور و مربی را برای آموزش نیروهای پیشمرگ اعزام می‌کند و از طریق این افراد از نیازهای پیشمرگ‌ها اطلاع کسب خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N671237

وبگردی