آفتاب
در دیدار وزیر امور خارجه قبرس،

لاریجانی: رسیدن به توافق دور از دسترس نیست

لاریجانی: رسیدن به توافق دور از دسترس نیست

یوانیس کاسولیدس، وزیر امور خارجه قبرس بعد از ظهر یکشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رئیس مجلس شوای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه دو کشور که بر اساس منافع مشترک شکل گرفته است گفت: اراده سیاسی مقامات عالی ایران و قبرس برای رشد و گسرتش همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های گوناگون، آینده‌ای روشن و رو به رشد فرا روی مناسبات دو کشور ترسیم می‌کند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مواضع انسان دوستانه قبرس در قبال کشتار مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: مواضع منطقی قبرس نشان از درک واقع بینانه آن نسبت به تحولات بین‌المللی و بحران‌ها و قضایای منطقه و جهان دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار مهمترین بحران کنونی منطقه را ناشی از اقدامات گروههای تروریستی – تکفیی عنوان کرد و افزود: حمایت برخی از کشورهای منطقه از تروریست‌ها و تقویت آنها، تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد توسط کشورهای غربی و استفاده ابزاری از آنها از جمله دلایل گسترش فعالیت‌های تروریستی در منطقه و حتی در جهان بوده است.

لاریجانی در پایان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 گفت: رسیدن به توافق نهایی در گرو واقع بینی طرفهای مذاکره کننده با ایران، شناسایی حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و پرهیز از چانه‌زنی‌های سیاسی و تاجرمابانه است و در این فضا رسیدن به توافق دور از دسترس نیست.

یوآنیس کاسولیدس وزیر امور خارجه قبرس نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه‌ی کشورش برای توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران گفت: قبرس با آگاهی از نقش مهم و موثر ایران در منطقه از گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

وزیر خارجه قبرس همچنین با اشاره به اوضاع جاری منطقه گفت: همراهی برخی از کشورهای منطقه با گروههای تروریستی بی شک تاثیر فراوانی در تقویت تروریست‌ها داشته است که باید با نقش آفرینی کشورهای توانای منطقه از تاثیر گذاری آنها کاست.

یوآنیس کاسولیدس وزیر امور خارجه قبرس در پایان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان گفت: در اتحادیه اروپا خوش بینی فراوان نسبت به انجام توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 وجود دارد.

انتهای پیام

کد N671151

وبگردی