آفتاب

تظاهرات در غزه، کرانه باختری و بیروت در حمایت از فرانسویان

تظاهرات در غزه، کرانه باختری و بیروت در حمایت از فرانسویان

همزمان با تظاهرات میلیونی در فرانسه، مردم شهرهای غزه، کرانه باختری و بیروت نیز تظاهرات گسترده‌ای را در محکومیت تروریسم و حمایت از مردم فرانسه برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ده‌ها فلسطینی در محکومیت حوادث اخیر فرانسه از جمله حمله به دفتر مجله "شارلی ابدو" در مقابل مرکز فرهنگی فرانسه در شهر غزه تجمع و در حالی که پلاکارت‌هایی در محکومیت تروریسم در دست داشتند، با خانواده‌های قربانیان این حوادث ابراز همدردی کردند.

امجد الشوا، یکی از مقامات فلسطینی که مسوول برگزاری این تجمع بود در حاشیه برگزاری این تجمع گفت: این اقدام برای ابراز همدردی با مردم فرانسه صورت گرفته و فلسطینیان استفاده از خشونت و ترور شهروندان را با هر بهانه و توجیهی محکوم می‌کنند و ما در این شرایط سخت با مردم فرانسه همدردی می‌کنیم.

الشوا ادامه داد: مردم ما رنج بسیاری متحمل شده‌اند و به همین خاطر با مردم فرانسه ابراز همدردی می‌کنند.

همچنین شهر رام‌الله در کرانه باختری نیز شاهد تظاهرات فلسطینی‌ها برای ابراز همدردی با مردم فرانسه و محکومیت عملیات تروریستی هفته گذشته این کشور بود.

در این تظاهرات چند تن از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) و چند خبرنگار حضور داشتند.

این تظاهرات توسط سازمان آزادی‌بخش فلسطین سازماندهی شده بود و اتحادیه خبرنگاران فلسطین هم از مردم خواست برای محکومیت این اقدامات در این تظاهرات مشارکت کنند.

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: یک هیات فلسطینی متشکل از چهره‌های مذهبی مسیحی و مسلمان فلسطین طی چند روز آینده برای ابراز همدردی با مردم فرانسه و محکومیت اقدامات تروریستی به این کشور سفر خواهند کرد.

همچنین در بیروت تجمعی با فراخوان دو موسسه "سمیر قصیر" و "اسکانیر" برگزار شد.

رمزی جریح، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، علی عواض العسیری، سفیر عربستان در لبنان، آنتوان حداد، دبیر جنبش «تجددخواه دموکرات» و جمعی از اهالی رسانه و فعالان جامعه مدنی و شهروندان لبنانی حضور داشتند.

جریح در حاشیه این تظاهرات با تاکید بر اینکه فرانسه دوست لبنان است، گفت: همه آزادگان جهان باید در مقابل تروریسم در یک صف بایستند.

انتهای پیام

کد N671142

وبگردی