آفتاب

نشست امروز کنگره منحل شده لیبی برای بررسی مذاکرات ژنو

نشست امروز کنگره منحل شده لیبی برای بررسی مذاکرات ژنو

به دنبال توافق گروه‌های لیبیایی برای برگزاری مذاکرات در ژنو، نمایندگان کنگره ملی منحل شده لیبی امروز (دوشنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را درباره بررسی پیشنهادهای هیأت سازمان ملل در خصوص این مذاکرات برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کنگره ملی منحل شده لیبی در این نشست فوق‌العاده که امروز (دوشنبه) در طرابلس برگزار می‌شود موضع خود را نسبت به مذاکراتی که قرار است روزهای آتی در ژنو با هدف حل بحران لیبی برگزار شود، اعلام می‌کند.

هیات سازمان ملل در لیبی اخیراً اعلام کرده بود که تمامی طرف‌های لیبیایی با برگزاری دور جدید از مذاکرات طی روزهای آتی در مقر سازمان ملل در ژنو با هدف پایان دادن به بحران سیاسی و امنیتی در کشور توافق کرده‌اند.

برناردینو لیون، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی به طرف‌های درگیر در این کشور پیشنهاد داد که اقدامات نظامی را برای چند روز با هدف ایجاد فضای مناسب جهت برگزاری مذاکرات پایان دهند.

هیأت سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف اصلی مذاکرات رسیدن به توافقی درخصوص اداره کشور، تشکیل دولت وحدت ملی و فراهم‌سازی فضای مناسب برای تدوین قانون اساسی دائم است.

وزارت خارجه دولت لیبی نیز که از سوی پارلمان منحل شده از توافق طرف‌های درگیر برای آغاز مذاکرات در ژنو استقبال کرد و راهکار سیاسی را تنها گزینه برای حل بحران در این کشور دانست.

وزارت خارجه لیبی همچنین ابراز امیدواری کرد که توقف خشونت‌ها موجب تحقق اهداف در مذاکرات آتی شود.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از تلاش‌های لیون برای حل بحران لیبی قدردانی کردند و از طرف‌های درگیر خواستند تا مذاکراتی جدی را در ژنو جهت حل بحران کشور برگزار کنند. اخیراً طرف‌های درگیر در لیبی با برگزاری دور جدیدی از مذاکرات صلح موافقت کرده بودند.

از سوی دیگر منابع لیبیایی اعلام کردند که درگیری‌هایی میان ارتش لیبی و شبه‌نظامیان مسلح در منطقه «الصابری» در شهر بنغازی رخ داد.

نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش لیبی که در حال حاضر رهبری عملیات کرامت را برعهده دارد اخیراً عملیات نظامی را علیه شبه‌نظامیان آغاز کردند و توانستند در بیشتر مناطق کشور از جمله بنغازی پیشروی کنند. همواره درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش لیبی و شبه‌نظامیان مسلح در مناطق مختلف رخ داده است.

انتهای پیام

کد N671062

وبگردی