آفتاب

العبادی: ظرف یک ماه تکریت را آزاد می‌کنیم

العبادی: ظرف یک ماه تکریت را آزاد می‌کنیم

نخست وزیر عراق ضمن انتقاد از عملکرد ائتلاف بین المللی ضد داعش تاکید کرد: در کمتر از یک ماه تکریت را آزاد می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز تاکید کرد: نیروهای امنیتی ما به زودی عملیات نظامی را برای بازپس گیری شهر تکریت آغاز خواهند کرد و ظرف حدود یک ماه یا حتی کمتر این شهر آزاد خواهد شد. اما در خصوص موصل هنوز نمی‌توانیم زمان دقیقی را مشخص کنیم و چه بسا این شهرسریعتر آزاد شود. ما نمی‌خواهیم بدون برنامه‌ریزی برای آزاد سازی موصل دست به اقدام بزنیم اما برای آزاد سازی تکریت ظرف حتی کمتر از یک ماه تلاش می‌کنیم.

العبادی افزود: روند بازسازی ساختار ارتش عراق نیز ممکن است حدود سه سال به طول بینجامد؛ چرا که تشکیل یک ارتش با توان بالا جهت جنگ با داعش احتمالا دشوار خواهد بود.

وی گفت: سخت‌ترین مساله برای ما این است که در زمان جنگ با داعش ساختار ارتش را بازسازی کنیم؛ چرا که جنگ همچنان ادامه دارد و در عین حال ما تلاش می‌کنیم ساختار ارتش را بازسازی کنیم.

العبادی در خصوص عزل برخی افسران ارتش عراق به دلیل متهم شدن به فساد گفت: مساله مقابله با فساد در نهاد نظامی عراق برای ما مساله‌ای مهم و اساسی است؛ چرا که مقابله با این مساله موجب توانایی بیشتر نیروهای نظامی ما در میدان جنگ می‌شود.

العبادی تاکید کرد: به محض اینکه بازسازی ساختار ارتش عراق را آغاز کنیم توانایی‌ های نظامی نیروهای ما برای بازپس‌گیری خاک عراق ارتقا خواهد یافت.

العبادی همچنین در مصاحبه با برخی خبرنگاران در قاهره از کندی و ناکارآمدی ائتلاف بین المللی ضد داعش در کمک به آموزش ارتش عراق انتقاد کرد و افزود: این حمایت بسیار کند بوده است اما طی دو هفته اخیر در حال سرعت گرفتن است و ما خواهان سرعت بخشیدن به حمایت ائتلاف از نیروهای عراقی هستیم.

انتهای پیام

کد N670894

وبگردی