آفتاب
آیت‌الله مکارم در دیدار جمعی از علمای شیعه و سنی لبنان:

مسلمانان حرمت مقدسات همدیگر را نگه دارند

مسلمانان حرمت مقدسات همدیگر را نگه دارند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به این‌که «وحدت بین مسلمانان از مهم‌ترین امور است» گفت: ما نباید مقابل هم قرار بگیریم در این صورت ان‌شاءالله موفق خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با شیخ احمد الزین رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان، با بیان این‌که «بین ما و شما علایق بسیاری وجود دارد و اختلاف شهرها در آن اثری ندارد» اظهار کرد: عزت و پیروزی ما پیروزی شما است و پیروزی شما پیروزی ما است.

وی خاطرنشان کرد: امروز وحدت بین مسلمانان، مهمترین امری است که دشمنان آن را نشانه رفته‌اند؛ اما ما به امید خدا در برابر آنها می‌ایستیم و متحد می‌شویم و ان‌شاء‌الله خداوند متعال نیز ما را کمک خواهد کرد، زیرا خدای متعال در قرآن کریم وعده داده است :"وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا "

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: برای اینکه در راستای وحدت تلاش کنیم، نیازمند تعریف دقیق از وحدت هستیم، زیرا برخی از مردم چه در بین شیعیان و چه در میان اهل سنت، تصور می‌کنند که وحدت به معنای کنار گذاشتن اعتقادات مذهبی است در حالی که این طور نیست. ما در مساله وحدت باید بر روی مشترکات تاکید کنیم، زیرا مشترکات بین ما مسلمانان زیاد است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، وی خاطرنشان کرد: من بیت الله الحرام را در ایام حج زیارت کردم. دیدم همه مسلمانان در منا، عرفه ، مشعر و... اعمال انجام می‌دهند و اشتراکات زیاد و اختلافات کم بود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «باید علمای هر مذهبی به مقدسات مذاهب دیگر احترام بگذارند» گفت: اکنون برخی از تندروهای شیعه و اهل سنت، اقداماتی انجام می‌دهند که به اعتقاد من، مورد پذیرش هیچ مرجع و مجتهدی نیست. اگر ما به عنوان مراجع و علمای اسلام به مقدسات سایر مذاهب احترام بگذاریم، به تدریج فرهنگ سازی می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: من فتوای صریح دادم که توهین به مقدسات سایر مذاهب جایز نیست و به همه توصیه می‌کنم که به آن ملتزم باشند و این فتوا را برای مصر و جاهای دیگر هم فرستادیم.

انتهای پیام

کد N670846

وبگردی