آفتاب

آمریکا: هنوز دست‌داشتن القاعده و داعش در حملات پاریس ثابت نشده است

آمریکا: هنوز دست‌داشتن القاعده و داعش در حملات پاریس ثابت نشده است

واحدمرکزی خبر نوشت:

وزیر دادگستری امریکا روز یکشنبه اعلام کرد هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست که مسئولیت گروه های تروریستی القاعده یا داعش را در حملات اخیر پاریس ثابت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اریک هولدر، وزیر دادگستری امریکا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت: «در حال حاضر، اطلاعات معتبری در دست نداریم که بتوان بر اساس آن مشخص کرد چه سازمانی مسئول حملات پاریس بوده است».
او که در پایتخت فرانسه و به منظور شرکت در تجمع ضد تروریستی پاریس شرکت کرده است، خاطر نشان کرد شبکه القاعده در یمن و سازمان «دولت اسلامی» آشکارا تهدیدی علیه امریکا و متحدانش به شمار می آیند.
در همین حال، ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت نمی توان این را که القاعده حمله به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو را هدایت کرده است، ثابت کرد.
دمپسی در ادامه تصریح کرد: «برادران کواشی، که به کشتار در مجله شارلی ابدو متهم اند، به نوعی (از گروه های افراطی) الهام گرفته اند و روند افراطی شدن آنها به شکل فردی صورت نگرفته است. چرا که اطلاعاتی در دست است که یکی از آن دو در یمن آموزش دیده است. اما این موضوع که حمله (به دفتر شارلی ابدو) با هدایت القاعده به وقوع پیوسته باشد، گمان نمی کنم به اثبات رسیده باشد».

4949

کد N670692

وبگردی